SEO چیست و چگونه کار می‌کند؟ | سئو، بهینه سازی سایت

بدون دیدگاه
سئو چیست

سئو چیست؟

سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک وب سایت است. از این رو کارشناسان سئو باید مهم‌ترین معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

امروزه استفاده از راهکارهای بازاریابی آنلاین نقش چشمگیری در پیشرفت و توسعه هر کسب و کاری دارد، سئو سایت از مباحث داغ و پرطرفدار در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود، در این مقاله می خواهم به پرسش های سئو چیست؟ اهمیت سئو چیست و چرا سئوبرای گوگل مهم است؟ و انواع روش ها و تکنیک ها سئو کدامند؟ پاسخ دهیم.

تعریف سئو چیست؟

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و یکی از روشهای متداول دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افزایش کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات شما از طریق بازدید طبیعی موتورهای جستجو گوگل، بینگ، یاهو و … است.
به زبان ساده، سئو (اس ای او) مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل هاست که سبب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود یابد و برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق کسب کارتان را بهمراه دارد.

سئو چگونه کار میکند؟

درسته که سئو سایت به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که این کار باعث افزایش رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌گردد و این به معنی افزایش تعداد بازدیدکننده‌های سایت است ولی این به معنی فروش بیشتر نیست!!

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن جایگاه  بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود، چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئو برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

متناسب با کلمات کلیدی رقابتی در سئو که مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده (تبلیغات گوگل) کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

چرا سئو سایت برای کسب و کارها مهم است؟

براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از ۸۰ درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود.

گوگل دومین برند برتر جهان ، براساس یک سری الگوریتم های پیچیده بعنوان یک موتور جستجو قدرتمند شناخته می شود، که اطلاعات سایت ها را می خواند و در سرورهای خود ذخیره می کند، سپس نتایج این اطلاعات را براساس کلمات کلیدی و عبارتهای پرسیده شده توسط کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن به نمایش می گذارد.

تقریبا هر کاربری اگر سوالی برایش پیش بیاید، بجای جستجو در کتابهای مرجع همچون دایره المعارف، لغت نامه یا هر چیز دیگر، به گوگل و الگوریتم های معروفش اعتماد میکند و گوگل در کمتر از چند ثانیه بین میلیاردها اطلاعات ذخیره شده، بهترین و نزدیکترین پاسخ را به نمایش می گذارد.

از آنجایی که  میلیون ها کاربر ایرانی از گوگل برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، یافتن محصولات و .. استفاده می کنند، بازار رقابت فروش محصولات و خدمات بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت سئو را آشکار میکند و همه می خواهند در بالاترین رتبه های گوگل قرار بگیرند، و به عبارت ساده می توان گفت :

“هر کجا کاربری حضور دارد، مشتری آنجاست!“

بنابراین اگر صاحب یک شرکت، کارخانه، فروشگاه و هر کسب و کاری آنلاین یا سنتی هستید، در قدم اول به یک وب سایت نیاز دارید و سئو در قدم بعدی می‌تواند به توسعه و رشد کسب و کارتان کمک کند.

 

مزایای سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است!

بهبود رتبه سایت در گوگل را می توان بعنوان یک سرمایه ارزشمند در نظر گرفت، زیرا بالاترین نرخ تبدیل در فضای آنلاین را دارد و به صورت کلی می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • نرخ تبدیل بالا
  • نرخ بازگشت پذیری سرمایه بالا ( ROI)
  • هزینه کمتر در زمان طولانی

معایب سئو وب سایت در بازاریابی آنلاین

یکی از اشتباهات یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تمرکز تنها بر سئو است، زیرا بهینه سازی وب سایت یک فرایند زمانبر بوده و دارای ریسک های بالقوه خود است.

  • نیاز به مشاور سئو حرفه ای
  • سرمایه گذاری بالا در شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ
  • ریسک تغییر الگوریتم های گوگل
  • زمان طولانی و عدم قطعیت در دستیبانی به نتایج

انواع روش مختلف بهینه سازی وب سایت

قدم اول برای یک سئو کردن موفق یک سایت، مشخص بودن استراتژی بازاریابی اینترنتی، مشتریان هدف، بودجه کمپین سئو و مواردی از این دست است که بر اساس آن مجموعه ای از کلمات کلیدی و عبارت هایی که در کسب و کار شما و بین رقبا و همکاران بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند، شناسایی و تعیین می شوند، حال می توان سئوسایت را آغاز کرد.

به زبان ساده، بهینه سازی سایت بدون داشتن برنامه ریزی و استراتژی صحیح معمولا نتایج خوبی ندارد و گاهی کم کاری و یا حتی استفاده ی بیش از حد از بهینه سازی سایت، سرمایه گذاری شما در این بخش با مشکل مواجه می شود و زحمت شما را به هدر می دهد.

الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کاران سایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از ۲۰۰  فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند.
البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا ، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئن و رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند.

سئو از نظر مفهومی به دو دسته کلی سئو داخلی سایت “On Page SEO و سئو خارجی سایت “Off Page SEO  تقیسم می شود و البته عموماً متخصصان بهینه سازی وب سایت ( سئوکار ) براساس تجربه و بازدهی پروژه (نسبت هزینه به زمان) بخش هایی از این فاکتورهای بهینه سازی وب را اجرا می کنند.

 

سئو داخلی سایت یا On Page SEO چیست؟

سئو درون صفحه یا داخلی سایت به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page  می‌شود. سئو داخلی شامل تمامی فاکتورهایی است که از منظر تکنیکی، فنی و محتوایی و بر اساس استاندارد تعیین شده بر روی وب سایت شما  اجرا می شود.

این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page  به درستی قبل از سئو خارجی SEO Off Page انجام شود.

رعایت این نکات در خصوص بهینه سازی سایت داخلی ضروری است و باعث بهبود عملکرد وب سایت و افزایش رتبه شما در گوگل می شود.

بخشی از فاکتورهای سئوخارجی شامل :

  • طراحی واکنشگرا (Responsive)
  • سرعت بارگزاری سایت
  • کیفیت محتوای سایت
  • طراحی UI / UX مناسب
  • افزایش امنیت سایت با پروتکل HTTPS
  • انتخاب عنوان، و متاتگ های مناسب
  • انتخاب عنوان ها و زیر عنوان های مناسب
  • ساختار لینک داخلی
  • ساختار فنی سایت HTML به صورت استاندارد
  • ساختار URL استاندارد
  • بهینه سازی حجم تصاویر و استفاده از تگ ALT

 

سئو خارجی سایت یا Off Page SEO چیست؟

سئو خارجی به فعالیت هایی که خارج از سایت جهت بهبود رتبه سایت در گوگل صورت می گیرید، گفته میشود و اصولا به سئو خارجی، سئو خارج صفحه Off Page SEO هم نیز گفته می‌شود. این فعالیت ها شامل لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) و فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود. در بهینه سازی کلمات کلیدی و عبارت های پر رقابت عموما از این روشها استفاده می شود.

می‌توان گفت سئو خارجی قدرت بیشتری نسبت به سئو داخلی برای ارتقا یک وب‌سایت در رنکینگ دارد ولی تمرکز فقط بر روی سئو خارجی ممکن است به جای کاربر هدفمند صرفا بازدیدکننده بیاورد. در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

بنابراین در جهت بهینه سازی صحیح و سئو اصولی، ابتدا تمرکز بر روی سئو داخلی داشته باشید و در راستای این فرآیند، سئو خارجی را به اجرا دربیاورید.

از جمله فعالیت‌های مهم در سئو خارجی لینک سازی و ایجاد بک لینک و فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

 

از تکنیک های سئو بیشتر بدانیم

تکنیک های سئوسایت براساس دانش، تجربه سئو کار و بودجه پروژه متفاوت است، در اصل این تکنیک ها شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با روشهای متفاوت انجام می شود.

می‌توان گفت در اجرا، سئو به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود:
سئو کلاه سفید
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه سیاه

در ادامه به شکل مختصر به توضیح این سه دسته میپردازیم ولی دقت داشته باشید این نوع دسته‌بندی به زمان بسیار وابسته بوده و گاهی با گذر زمان یک عمل مثلا از سئو کلاه سفید به سئو کلاه سیاه انتقال پیدا میکند، و همینطور باید دقت داشته باشید که گاهی سئو بیش از حد یک فاکتور هم دقیقا چنین رفتاری دارد و ممکن است روش اجرا را از سفید و یا خاکستری به سیاه تبدیل کند. پس باید همیشه در SEO به روز، با دقت و با برنامه قدم بردارید.

 

سئو کلاه سفید یا white hat seo چیست؟

سئو کلاه سفید (white hat seo) به مجموعه اعمال، روش‌ها و استراتژی‌هایی که پیروی قوانین موتورهای جستجو است، گفته می‌شود که به شکل طبیعی برای افزایش رتبه سایت تلاش می‌کنند و از روش‌های فریب‌کارانه برای دور زدن موتورهای جستجو در جهت ارتقا سایت استفاده نمی‌کنند.

درواقع به آن سئو اخلاقی نیز هم گفته می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

در روش‌های سئو کلاه سفید ممکن است ارتقا سایت به طول بکشد ولی پایداری مطلوبی دارد. روش‌هایی مانند تولید محتوای باکیفیت، کدنویسی اصولی، انتخاب عناوین و توضیحات مناسب، لینک سازی داخلی اصولی، ایجاد بک لینک باکیفیت و طبیعی، بررسی کلمات کلیدی و … جز سئو سفید می‌باشد.

 

سئو کلاه سیاه یا black hat seo چیست؟

سئو کلاه سیاه (black hat seo) در نقطه مقابل سئو کلاه سفید می‌باشد، که شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با استفاده از تقلب و گول زدن موتورهای جستجو می باشد. البته با توجه آپدیت الگوریتمهای گوگل در سالیان اخیر خیلی از روشهای آن عملا منسوخ شده است و اجرای آن در بیشتر موارد موجب جریمه و خشم گوگل یا اصطلاح “پنالتی گوگل” خواهد شد.

در این حالت در تلاش هستند با روش‌ها و استراتژی‌های خلاف قوانین موتور جستجو، رتبه سایت را سریع‌تر از حالت طبیعی ارتقا بدهند، روش‌های آنها اصولا غیرطبیعی و ناپایدار است و در تلاش هستند تا با پیدا کردن ضعف‌های الگوریتم های موتورهای جستجو به اهداف خود برسند.

روش‌هایی مانند محتوای پنهان، استفاده بیش از حد یک کلمه کلیدی، تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی در لینک سازی، خرید بک لینک، تولید محتوای تکراری، لینک سازی اسپم و… جز روش‌های کلاه سیاه می‌باشد و باعث پنالتی شدن سایت توسط گوگل می شود.

این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

 

سئو کلاه خاکستری یا gray hat seo چیست؟

سئو کلاه خاکستری (gray hat seo) مابین سئو سفید و سئو سیاه است. شاید بتوان گفت بیشتر افراد سئوکار و متخصصین سئو سایت در این حیطه فعالیت می‌کنند، چرا که صرفا فعالیت به شکل سئو سفید برای ارتقا و بالا بردن رتبه سایت در مدت زمان لازم کفایت ندهد و باعث شکست و یا ضرر شرکت نوپایی شود که به شدت وابسته به زمان است. یک متخصص سئو سعی دارد به روش‌های سئو کلاه سفید سرعت ببخشد، ولی نه در حدی که باعث حساسیت موتورهای جستجو شود. همانند یک کاتالیزور عمل می‌کنند.

سئوکاران حرفه ای اصولا براساس سئوکلاه سفید فعالیت های بهینه سازی سایت را انجام می دهند ولی در بازار داغ رقابت سئو گوگل، گاهی از سئو کلاه سیاه هم استفاده می کنند که به سبک استفاده از این دو تکنیک، سئوکلاه خاکستری گفته می شود.

 

معرفی مهمترین ابزارهای سئو

مهمترین ابزارهای سئو عموما به صورت تجاری عرضه می شوند، البته تحلیل مناسب و استفاده صحیح از آن مهمتر از داشتن این ابزارها است، در این بخش معروفترین ابزارهای بهینه سازی سایت را معرفی خواهیم کرد:

ابزارهای آنالیز سئو داخلی سایت OnPage SEO Tool

Screaming Frog:  این ابزار کل وب سایت شما را بررسی می کند و از نظر ایرادات سئو ساختاری به شما گزارش می دهد، شاید مهمترین موارد آن لینک های شکسته، لینک های اضافی با محتوای بی کیفیت، حجم کلمات صفحه و …  است. اسکرمینگ فراگ بررسی ۲۰۰ لینک وب سایت را به صورت رایگان انجام می دهد.

WebSite Auditor:  این ابزار هم مشابه Screaming Frog به آنالیزسئو می پردازد، البته از نظر ظاهری و امکانات بسیار بهتر است، شاید مهمترین اشکال این نرم افزار، کند شدن سیستم برای آنالیز وب سایت ها بسیار بزرگ است.

وب سایت های MozAhrefs و Woorank نیز این تحلیلهای بهینه سازی سایت را ارائه می دهند. البته ارزشگذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر کدام از این نرم افزارهای آنالیز سئو داخلی سایت متفاوت است.

 

ابزارهای استراتژی کلمات کلیدی در سئو

یکی از قدیمی ترین و بهترین های تعیین کلمات کلیدی مهم برای یک وب سایت Keyword Planner  گوگل است، یک ابزارسئو رایگان دیگر که وجود دارد، الکسا است که میتوانید به وسیله آن بررسی کنید که به صورت تقریبی رقبای شما در چه کلماتی بازدید مناسب دارند

keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند که میتوانید از آنها به آسانی استفاده کنید.

ابزارهای تحلیل سئو خارجی و بک لینک های رقبا

پس از تست و آزمایش های بسیار چهار ابزار تجاری را می توان نام برد. Ahrefs ، MOZ , Majestic SEO و به تازگی الکسا است.

 

آنالیز سئو

برای بهینه سازی سایت، باید بتوانید تحلیل درستی از تغییرات الگوریتم های گوگل داشته باشید و بتوانید نتایج یک کمپین سئو سایت موفق، را آنالیز کنید و در صورت نیاز به اصلاح دوباره و بهینه سازی وب سایت بپردازید.

استفاده از ابزار آنالیز سئو سریعترین و بهترین روش برای بررسی نتایج است که از جمله ضروری ترین آنها می توان به گوگل وبمستر و گوگل آنالیتکس اشاره کرد.

 

یادگیری سئو

فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر است. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.

بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

۱- مطالعه یک کتاب پایه

کتاب های اینترنتی زیادیوجود دارند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی زود با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

۲- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

بعد از مطالعه کتاب، شما آشنایی اولیه با مفاهیم را کسب میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

۳- شرکت در دوره های آموزشی سئو

زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را بیاموزید.

 

چند سوال مهم

در پایان این بخش به سوالاتی که عموما در مورد سئو پرسیده میشود و دغدغه افراد در زمان آشنایی با این حوزه است پاسخ می دهیم:

۱- برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل چقدر زمان لازم است؟

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ این بستگی به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلمات کلیدی و قدرت رقبای شما دارد.
ممکن است در یک حوزه بتوان در ۳ ماه به موفقیت های مهمی رسید ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

۲- قیمت خدمات سئو چقدر است؟

سئو یک محصولاز قبل مشخص شده نیست، بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است.
در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است، که برای تعیین قیمت لازم است.

۳- چه تضمینی برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل دارید؟

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه ۱ در کلمات کلیدی هدف است، در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است.
به دلیل اینکه اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست، هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد.
در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش می دهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

 

امیدوارم از مقاله سئو چیست لذت برده باشید همچنین در مقالات آینده به توضیحات دقیقتری در این زمینه می پردازیم.

در انتها شما باید بطور کلی با سئو و ابزار های آن آشنا شده باشید و همچنین بدانیدSEO مخفف چیست و چگونه کار می‌کند اگر سوالی داشتید حتما در نظرات مطرح کنید تیم زینکست بی صبرانه منتظر خواندن و پاسخگویی به نظرات شما عزیزان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید