تولید محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوای اصولی و نکات مهم آن

بدون دیدگاه
تولید محتوا چیست

محتوا اطلاعات ترغیب کننده ای هست که به مخاطب اطلاع رسانی میکند ، با مخاطب تعامل ایجاد میکند و برای مخاطب جذاب است.

جو پولیزی بنیانگذار CMI

 

جو پولیزی سه تا ویژگی جالب برای محتوا در نظر می گیرد: ۱- محتوا از جنس اطلاعات است،  ۲- اطلاعاتی که با مخاطب حرف می زند و ارتباط برقرار می کند  ۳- در عین حال همبرای مخاطب جذاب است.

همچنین محتوا  می تواند مثلا یک متن باشد یا یک داستان شخصی که شما می نویسید و در اینستاگرام قرار می دهید یا یک مقاله باشد که در یک صفحه سایت تان منتشر می کنید یا صدای خودتان باشد که ضبط می کنید و به عنوان یک پادکست در تلگرام یا سایت منتشر می کنید.

چرا باید دقیقا بدانیم تولید محتوا چیست ؟ !

تا وقتی ندانیم تولید محتوا چیست قطعا درک درستی از بازاریابی محتوا نخواهیم داشت ،هیچ شناختی از چگونگی درگیر کردن مخاطب هدف نخواهیم داشت و در نهایت  هم در این زمینه شکست خواهیم خورد.

دانستن ارزش تولید محتوا در دنیای آنلاین امروز با دانستن این که دقیقا چه چیزی تولید محتواست اتفاق می افتد.

 

تولید محتوای حرفه ای به ما برای بِرند شدن و دیده شدنمان کمک می کند.

 

پس به عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه ای باید بتوانید موضوعات غیرجذاب و خسته کننده را  به بهترین شکل ممکن به مخاطب خود ارائه دهید و آن ها را جذاب کنید!

 

انواع محتوا: متنی، گرافیکی، ویدئویی، تصویری و صوتی.

تولید محتوا کردن، یعنی خلق متن‌ها، تصاویر، ویدئوها، صدا و پیام‌هایی که قرار است با مخاطبین ارتباط برقرار کنند. این ارتباط گاهی با نگاه کردن به یک بیلبورد تبلیغاتی اتفاق می‌افتد، و گاهی هم با خواندن یک مقالۀ بسیار طولانی!

تولیدکننده محتوا می‌تواند دستی در انواع محتوا داشته باشد (برای مثال گرافیست باشد، پادکست ضبط کند یا مقاله بنویسد)، یا نه فقط در یکی دو مورد حرفه‌ای باشد. (اما دقت کنید که معمولاً تسلط به محتوای متنی و مسلط بودن به یکی دو تا نرم افزار ویرایش عکس مثل فتوشاپ از ضروریات است.

تولید محتوا یک بخش‌های دیگه هم مانند سئو (SEO) هم دارد.
سئو چیست؟ سئو یعنی بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (گوگل)
یعنی کاری کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط نزدیکشان را با شما حفظ کنند و  محتوای شمارو به افراد بیشتری نمایش دهند.

امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

 

طبیعیه که دغدغۀ موتورهای جستجو رساندن بهترین نتایج به دست جستجوکننده‌هاست، برای همین باید با یک سری علائم و نشانه بهشان علامت بدهیم و منظورمان را برسانیم. به این شکل هم گوگل خوشحال است که ما را درک کرده، هم مخاطبی که ما را پیدا کرده، هم ما که مخاطبان زیادی پیدا کرده‌ایم.

 

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، تولید محتوا می‌تواند محدوده‌ی گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر بگیرد: از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی که امروز با انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در اینستاگرام مشغول است، همگی به تولید محتوا مشغول هستند.

کار تولید محتوا امروزه یک معنای خاص هم پیدا کرده و آن، تولید محتوای الکترونیکی است.

حتی مجموعه‌های بسیاری تحت عنوان آژانس تولید محتوا و شرکت تولید محتوا نیز مشغول کار هستند که تولید محتوا را از یک فعالیت فردی فراتر برده‌ و با انجام تخصصی این کار، هزینه تولید محتوا را کاهش و کیفیت آن را افزایش داده‌اند.

این شرکت‌ها متناسب با توانمندی تیم تولید محتوا و استراتژی خود، ممکن است صرفاً به یک فعالیت محدود (مثلاً تولید محتوای ویدیویی یا محتوای متنی) محدود شده یا تولید همه نوع محتوای الکترونیکی برای سایت‌ها و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند.

 

همه به نوعی در حال تولید محتوا هستند

خانمی خانه‌دار که داخل اینستاگرام عکس غذاهایی که درست میکند و سفره ای که میچیند را منتشر میکند و دستور پخت غذاهایش را به مخاطبین خود یاد میدهد، پسر بچه‌ی ۱۴-۱۵ ساله ای که عشق موسیقی رپ دارد درباره‌ی گروه‌ها و خواننده های رپ مورد علاقه‌اش در شبکه های اجتماعی پُستی قرار میده،  یه سخنران مشهور از تجربه‌ش توی فن بیان و سخنوری حرف میزنه و صداش رو ضبط و منتشر میکنه ، هر شخصی که با ساخت کلیپ های طنز باعث خنده‌ی فالوورهاش میشه، موسسه خیریه ای برای جذب افراد خیر و کمک های مردمی گزارشی از کودکان بی سرپرست و کارهای خیرخواهانه اش منتشر میکنه و…

پس همه ما به نوعی در طول روز در حال تولید محتوا و انتشار آن هستیم ، اما کسی از بین ما می تواند موفق و پولساز شود که بتواند مخاطب بیشتری جذب کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهد .
و برای جذب مخاطب بیشتر و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب باید فوت و فن کوزه گری را برای تولید محتوا به صورت حرفه ای بلد باشیم.

 

تولید محتوا

خلق و ایجاد یک سری اطلاعات خاص برای یک هدف خاص به مخاطب خاص و انتشار آن از طریق یک کانال خاص و در یک فرم خاص است .

این تعریف ۵ قسمت دارد :

  • اطلاعات
  • هدف
  • مخاطب
  • فرم
  • کانال

و اساس برقراری ارتباط با مخاطب از طریق تولید محتوا در بهینه سازی این ۵ قسمت است.

اطلاعات : چه ایده هایی دارید که می خواهید منتشر کنید؟

هدف : چرا می خواهید این ایده ها یا اطلاعات را منتشر ؟ با  انتشار این اطلاعات می خواهید مخاطب شما چه احساسی داشته باشد ؟

مخاطب:  اطلاعات را می خواهید به گوش چه کسانی برسانید ؟ اطلاعات مربوط به چه قشر خاصی از جامعه است ؟

کانال : می اطلاعات را می خواهید از چه طریقی به منتشر کنید؟

فرم : در چه فرم و قالبی می خواهید اطلاعات خودتان را منتشر کنید؟

 

چه کسی تولید کننده محتواست ؟

کسی است که انواع محتوا مانند متن ، صوت، ویدئو ، تصویر و… را با اهداف خاصی برای مخاطب های خاصی خلق و ایجاد میکند و سپس آن را از طریق کانال های خاصی منتشر میکند تا به دست مخاطب مورد نظر برسد را تولید کننده محتوا می گوییم.

 

چگونه تولید محتوا کنیم ؟

۱- در تولید محتوا ساده و خودمانی باشید

یکی از اصول اولیه در ماندگاری یک محتوا سادگی آن است. وقتی که شما یک جمله تاثیر گذار چند کلمه ای را منتشر می کنید که بسیار تاثیرگذار است، شاید از دید افراد غیر حرفه ای این فقط یک جمله ساده چند کلمه ای باشد ولی ممکن است ماه ها یا شاید سالها از عمر خود را صرف رسیدن یا پرورش همین جمله چند کلمه ای کرده باشید.

پس لازم است مفهوم کلیدی و محوری تولید محتوای خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم به ساده ترین شکل ممکن آن را به مخاطب ارائه بدهیم .

هرس کردن محتوا و حذف کلمات زائد، یکی از کارهایی است که یک تولید کننده محتوای حرفه ای باید به خوبی آن را انجام دهد . یعنی اگر ۱۰۰۰ کلمه در مورد موضوعی نوشته اید باید بتوانید آن را تبدیل به ۱۰۰ کلمه کنید در شرایطی که به مفهوم آن و درک مخاطب لطمه ای نزند و حتی یک تولید کننده محتوای حرفه ای تر فردی است که می تواند از همین ۱۰۰ کلمه هم فقط یک جمله بیرون بکشد که عصاره کل محتوا باشد.

 

۲- در تولید محتوا باید غیر منتظره باشید

یکی از اصول تولید محتوای تاثیرگذار این است که باید دقیقا مخالف انتظار مخاطب پیش برویم و بر خلاف انتظار و منطق مخاطب محتوا تولید کنیم  . اما علاوه بر غیر منتظره بودن که منجر به هوشیاری و تمرکز مخاطب میشود باید برای اینکه افراد با محتوا همراه شوند اشتیاق و کنجکاوی هم در مخاطب ایجاد شود. یکی از راه های آن ایجاد شکاف در دانش و اطلاعات افراد است .

۳- در تولید محتوا باید معتبر باشید

اگر یک فرد عادی در خصوص آخرین دستاوردهای به روز جراحی صحبت کند حتی اگر کاملا از لحاظ علمی هم درست باشدولی مردم به احتمال خیلی کمی  به حرف های او اعتماد میکنند، در مقایسه بازمانی که یک دکتر متخصص در مورد آن موضوع نظر می دهد.

همچنین منطقی نیست که در مورد محتواهایی که به صورت روزمره تولید می کنیم، هر روز دنبال یک مرجع بگردیم، بلکه برای اعتبار بخشیدن به محتوا یا ایده هایمان باید کاری کنیم که مخاطب ما این ایده یا محتوا را بیازماید و به نتیجه مطلوب برسد. باید مخاطب را وادار کنید که ایده های شما را اجرا کند و نتایجش را ببیند تا به شما ایمان بیاورد !

۴-در تولید محتوا ملموس باشید

محتوا در یک چهارچوپ قابل درک برای همه مخاطب ها نوشته شود .ملموس صحبت کردن تنها راهی است که می توانیم مطمئن شویم که محتوای ما برای همه مخاطبان مان معنی واحد و مشخصی دارد و همه از آن یک برداشت میکنند.

 

۵-در تولید محتوا احساسی باشید

یکی از سخت ترین قسمت های تولید محتوا قلقلک دادن احساسات مخاطبان توسط آن است. زیرا دقیقا باید تشخیص بدهیم که باید روی چه بخش هایی از احساس مخاطب کار کنیم و کدام حس او را تحریک کنیم .

 

۶-در تولید محتوا داستان بگویید

تمرین ذهنی برای یک موقعیت خاص یا به عبارتی زندگی کردن لحظه به لحظه یک موقعیت به صورت ذهنی می تواند به افراد کمک کند تا در مواجهه با آن موقعیت در حالت واقعی خیلی بهتر عمل کنند .

بنابراین در تولید محتوا بهتر است داستانی برای مخاطب تعریف کنیم تا مانند شبیه سازیِ پرواز، او را آماده پرواز اصلی کرده باشیم و ذهن او را آماده پذیرش سریع تر و موثر تر کنیم .

 

برای زنده نگه داشتن کسب و کارتان باید تولید محتوا کنید

تولید محتوای جذاب و یونیک (منحصر به فرد) بر عکس ظاهر ساده اش بسیار کار سخت و وقت گیری است. همه ما می دانیم که این روزها کلید اصلی موفقیت کسب و کارها فقط و فقط یک عبارت دو حرفی به نام ” محتوای جذاب “ است .

یک محتوای مخاطب پسند و جذاب باعث :

  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت
  • افزایش فروش سایت
  • تبدیل مشتری به مشتری وفادار
  • و بهبود SEO سئو و رتبه سایت در گوگل

میشود.

و همه اینها یعنی موفقیت در کسب و کار.

با تولید محتوای هوشمندانه می توانید در تعامل با مخاطبانتان باشید ، با او حرف بزنید ، به حرف هایش توجه کنید و خلاصه یک ارتباط دو طرفه با مخاطبان برقرار کنید.

 

در تولید محتوا باید هدف پیام مشخص باشد و گرنه تولید محتوا نکرده اید!

 

چه کار کنیم که پیام ما در تولید محتوا صحیح و سالم به مخاطب برسد ؟

با پیشرفت تکنولوژی و سرعت پیدا کردن اطلاعات ، مخاطبان بی حوصله تر می شوند و از طرفی با سرعت گرفتن سرسام آور اطلاعات سلیقه مخاطبان هدف شما ارتقا می یابد. همه میدانیم که این جریان اطلاعات ۱۰۰% مفید نیست و شامل هزاران کلمه بی اهمیت و زرد است.
ذهنی که با اطلاعات پر شده باشد مملو از قضاوت است و به همان راحتی محتوای تولید شده توسط شما را هم قضاوت میکند. پیامی که قضاوت شود این خطر را دارد که به راحتی با مطلب بی ارزشی که قبلا خوانده یا دیده یا شنیده شده اشتباه گرفته شود و دور انداخته شود.

 

مزایای تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین

۱– تولید محتوا کمک میکند خودتان را سریع تر به مشتری معرفی کنید

وقتی تولید محتوا می‌کنید فرصت دارید بر اساس تمام چیزهایی که مخاطبتان نیاز دارد درباره شما بداند، خودتان را به او معرفی کنید. فرصت می کنید تجربیات واحساسات خودتان را نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید بر اساس میزان علاقه و نوع انتظار مخاطبانتان بگویید.

۲- تولید محتوا شما را سر اصل مطلب می برد

تولید محتوای حرفه ای به شما کمک میکنند که ایده و مغز اصلی پیام تان را در کمترین زمان ممکن به مخاطب بگویید .همچنین کپی رایتینگ به شما کمک میکند در سریع ترین زمان ممکن به مخاطب بگویید : چرا محصول شما برای او بهترین انتخاب است .

.

به کمک تولید محتوا می توانید از  Elevator pitches یا ارائه آسانسوی استفاده کنید

فرض کنید شما به صورت اتفاقی با مخاطب تان در یک آسانسور سوار شده اید و فقط به مدت ۳۰ تا ۹۰ ثانیه فرصت دارید که تا پیاده شدن او از آسانسور خودتان یا محصول یا خدمات تان را برای او تعریف کنید . به او چه می گویید ؟

Elevator pitches  یا ارائه آسانسوری به شدت در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال مفید است. مخصوصا در مورد صفحاتی که نیاز به ارائه آسانسوری در مقابل ارائه طولانی و حوصله سر بر دارند .

 

۳-تولید محتوای حرفه ای باعث می شود جذابیت های خدمات شما واقعی تر به مخاطب نشان داده شود

احتمال دارد ویژگی های محصول شما در سایه تبلیغات غلط یا عدم رعایت اصول درست نوشتاری نادیده گرفته شوند و یا مخاطبتان در واقعی بودن این ویژگی ها تردید کند. هر چقدر ویژگی های بیان شده توسط شما با ذهنیت مخاطب کمتر هم خوانی داشته باشد این مشکل پر رنگ تر خواهد شد. در این شرایط باید روی کپی رایتینگ و بیان هنرمندانه این ویژگی بهتر کار کرد.

 

۴-با تولید محتوای حرفه ای شما می توانید سلیقه مخاطبتان را به سبک مورد نظر خود تغییر دهید

این مورد مهم ترین نقش تولید محتوا برای کسب و کارهایی است که در بازار رقابتی بسیار پیچیده و حساسی در حال رقابت هستند.

 

برای تولید محتوای حرفه ای باید چگونه عمل کنیم ؟

۱- قدرت تولید محتوا در ساده نویسی است نه پیچیدگی

در تولید محتوا هر چه ساده تر و خودمانی تر بنویسید موفق تر می شوید . هر چه ساده تر یک مطلب حتی پیچیده و تخصصی را به مخاطب ارائه بدهید نشان دهنده این است که شما در تولید محتوا و کپی رایتینگ حرفه ای تر هستید . یعنی باید مفهوم اصلی محتوا  را تا حد امکان ساده کنید، به طرزی که مخاطب با یک مرور پیام اصلی شما و محتوا را دریافت کند.

۲- برای موفقیت در تولید محتوا باید یک بانک ایده بسازید

باید یک کلکسیون کاملی از ایمیل ، آگهی تبلیغاتی ، محتوای جذاب و خلاصه هر چیزی که به عنوان یک محتوای عالی و خاص به چشم شما می آید جمع آوری کنید . این بانک ایده می تواندکمک زیادی به شما کند در زمان هایی که حس می کنید هیچ چیزی برای نوشتن و ارائه ندارید و به نوعی مغزتان قفل شده است .

 

نکات مهم تولید محتوای حرفه ای

نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب

محتوای خود را دست کم نگیرید.عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به گونه ای هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر عنوان محتوای شما میتواند کاربر را جذب کند.
پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

محتوای وبسایتهای رقیب خود را چک کنید

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایتهای رقیب را بررسی کرده و سعی کنید که کاستی هایی که در تولید محتوا آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و به شما کمک میکند که راحتتر رشد کنید و بالا بیایید.

نیاز کاربر در تولید محتوا را در نظر بگیرید

کاربران شما مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما هستند، پس باید محتوایی تولید کنید که نیاز های آنها را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت هایی زیادی را دراینترنت میگذرانند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، میتوانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

به موضوع اصلی سطحی نپردازید

اگر شما به مساله تخصصی می پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جزئی آن را بیان کنید. جزئی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می شود.

در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید

گاهی موضوعاتی هستند که نیاز به بررسی از چند جنبه برای توضیح دارند. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش های تولید محتوا فراوانی با جنبه های مختلفی وجود دارد و میتوان هرکدام از موضوعات عنوان شده را در قالب یک مقاله جداگانه بررسی کرد. شما می توانید در هر مقاله، روش ها و ایده های مختلف را توضیح دهید. ”

یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت اینکار این می باشد که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وبسایت خود، به بقیه بخش ها بک لینک بدهید.

بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت را قرار دهید

همیشه هستند افراد متخصصی که برای دیگر وبسایتها می نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید.
همیشه مردم دنبال جواب سوال “چگونه ” هستند پس باید در تولید محتوای خود به پاسخ این سوال بپردازید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده های آموزشی می باشند، شما می توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کنید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نشان داده شود.

تمامی رازها و افسانه های کسب وکار خود را بیان کنید

هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربران می شود. شما باید سعی کنید تمامی این رازها و شایعات را بررسی کنید و با دلایل کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

فرمت مقالات خود را در تولید محتوا بروز کنید

همیشه راه های جدید تولید محتوا ایجاد می شود، شما باید  اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنهاست البته به گونه ای که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا تصاویر بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد پس باید دراین خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک های فرمتی جدید استفاده کنید.

سئو مکانیکی

محتوای خود را سئو کنید. هنگامی که تولید محتوای شما تمام شد، کار و وظیفه اصلی شما شروع می شود. یعنی تمامی تکنیک ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی را براساس آخرین الگوریتم سئو رعایت کنید.

نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید

یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه  وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هرکدام از این قواعد، باعث کج فهمی مخاطب می شود و تمامی زحمات شما از بین می رود.

مطالب طولانی بنویسید

اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می باشد. حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید ۵۰۰ کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از ۴ هزارکلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله ارائه دهید.

متا تگ ها عنوان  را جدی بگیرید

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون متاسفانه اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

متا تگ توضیحات را فراموش نکنید

این متاتگ هم مثل متاتگ عنوان بسیار مهم است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما و زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود. گوگل یکی از متاتگهایی را مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از ۵۰۰ کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی تولید می کند.

کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید

متسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است.  درصورتی که هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت

زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین میرود پس شما باید با استفاده از تکنیکهایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات است مخصوصا بین مقاله های مختلف سایتتان.

معرفی منبع و لینک به آن

اگر مقاله خود را وبسایتی دیگر رونوشت کرده اید، سعی کنید منبع آن را بزنید و به آن لینک دهید تا هم اینکه توسط گوگل جریمه نشوید و هم اینکه مخاطبان به شما اطمینان میکنند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می باشد.

شکل و زیرعنوان را فراموش نکنید

باید سعی کنید در بین متن خود از زیر عنوان و تصاویر استفاده کنید، چون باعث بهتر خوانده شدن متن می گردد و مخاطب متن شما را بهتر درک میکند. نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن مخاطب می شود.

بهینه سازی برای گوشی موبایل

اکثرا کاربران از طریق موبایل به اینترنت متصل می شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه تصاویر و قلم متن می باشد.

 

خود را معرفی کنید

بهتر است در بخشی از مقالات، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید. مثلا می توانید برای مثالها از شرکت یا تجربیات خود استفاده کنید، چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و هم خودتان را معرفی می کنید.

 

میتونم به زینکست سفارش تولید محتوا بدهم ؟

تیم زینکست سعی دارد تا با ارائه بستری حرفه ای تمامی فعالیت ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ را پوشش دهد و از آنجایی که ولید محتوا هم بخشی مهمی از فعالیت های مربوط به دیجیتال مارکتینگ است، طبیعیه که اینکار در زینکست انجام شود ولی به صورت خیلی محدود و خاص آن هم فقط برای پروژه هایی که تولید محتوا برعهده ما است.  که البته تولید محتوا در زینکستبه معنی نوشتن محتوای ارزش آفرینِ، مخاطب پسند و محبوب از نظر گوگل هست. پس اگر سفارش تولید محتوا برای مقاله وبلاگ، ایمیل، مگاپست، کتاب،شبکه های اجتماعی، لندینگ پیج ، صفحه محصول و عنوان نویسی دارید می توانید با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید