چرا باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟

بدون دیدگاه
چرا باید سایت داشته باشیم

برای رشد و پیشرفت و برای بهتر دیده شدن و پیدا کردن مشتریان بیشتر، هر کسب و کاری نیاز به راه اندازی سایت دارد. مردم اولین جایی که به دنبال کسب و کار شما میگردند، در فضای اینترنت یا گوگل است. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات یا خدمات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید.

داشتن یک وب سایت به گسترش کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد، اینترنت یک روش کارآمد برای افراد است و به مشتریان کمک می کند که قیمت ها را مقایسه کرده و در فروشگاه های آنلاین به راحتی خرید خود را انجام دهند.

مزایای داشتن وب سایت

همچنین با گسترش اینترنت، روز به روز به تعداد افرادی که از اینترنت به عنوان مرجعی برای پیدا کردن بهترین انتخاب استفاده می کنند افزوده می شود . امروزه بیش از ۲ میلیارد نفر در دنیا از اینترنت استفاده می کنند. از این رقم نمی توان چشم پوشی کرد.
عدم حضور شما در صورت حضور سایر رقبا در این عرصه یعنی از دست دادن مشتریان.

اهمیت طراحی سایت برای کسب و کارها

به نوعی سایت اعتبار هر کسب و کاری هم محسوب می شود. باعث می شود تا بازدیدکنندگان حس اعتماد بیشتری داشته باشند و با خیالی آسوده تر خرید کنند. امروزه به هر اداره، مغازه، فروشگاه و منزلی که سر بزنید حداقل یک رایانه، تلفن همراه یا هر ابزاری که قابلیت اتصال به اینترنت دارد وجود خواهد داشت.

یکی از مهمترین ارکان اینترنت و خدمات آنلاین سایت های فعالی هستند که روزانه هزاران نفر بازدید کننده دارند. هر لحظه که می گذرد به اهمیت طراحی سایت برای اشخاص و کسب و کارها که منجر به کسب درآمد می شوند، افزوده می شود.

از آنجاییکه برای همه امکان پذیر نیست که در مرکز شهر مغازه بگیرند و فعالیت کنند اما در مورد وبسایت این امتیاز وجود دارد که هر کسی با تلاش و پیگیری در بهترین جایگاه اینترنت قرار بگیرند.

۷ دلیل مهم برای داشتن یک وب سایت

اولین قدم برای موفقیت، داشتن یک سایت حرفه ای است. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است و نمی دانید چرا همه افراد، سازمان ها و کسب و کارها به سمت فضای مجازی هجوم برده اند و هر شخصی سعی دارد بهره ای از این فضا بگیرد. قطعا اولین قدم برای موفقیت داشتن یک سایت حرفه ای می باشد. فضای مجازی به قدری دارای فضایی قابل پیشرفت و گسترش می باشد که باید گفت که چرا نباید سایت داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی: چگونه یک نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

هر شخص یا سازمانی با هدف مشخص تصمیم به فعالیت در اینترنت را می گیرد. شما در ابتدا برای بهره بردن از مزایای آن می بایست هدف خود را از فعالیت در این فضا مشخص کنید. مطمئنا در قرن ۲۱ بهترین مکان برای هر کسب و کاری، سازمان و یا مجموعه ای برای معرفی خود و فروش محصولات خود، اینترنت می باشد. زمانی که شما هدف خود را از داشتن سایت مشخص کنید می بایست در راستای سیاست و اهداف خود سایتی مناسب طراحی کنید.

تیم زینکست با ایجاد شرایط مناسب جهت مشاوره رایگان برای تعیین استراتژی و طراحی سایت مناسب هر نوع کسب و کاری باعث هدفمند شدن این امر میشود. تماس با ما

وب سایت یک راه ارزان

وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن

 

راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.

وب سایت راه ارزان تر

شما کدام یک از این گزینه ها را ترجیح می دهید؟!

اما در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید.

امکان پشتیبانی

امکان پشتیبانی و تعامل بیشتر با مشتری یا مخاطب

 

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.

داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

روابط جدید

روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد

 

داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.

افزایش روشهای تبلیغاتی

روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید

 

یک وب‌سایت، شما را قادر میسازد تا به روش‌های تبلیغاتی بیشتر و بهتری دسترسی داشته باشید که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست، چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند..

علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. می‌توانید در سایت خود، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید. و …

ایمیل با نام وب سایت

ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت

 

زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ای مثل www.zenixt.ir داشته باشد، بعد می‌توانید آدرس‌های ایمیلی مثل email@zenixt.ir  هم برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد.
پس بهتر است این فرصت را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وب سایت

امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد

 

یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات از مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است، یعنی در اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز به صورت دقیق هست. مثلاً  اینکه بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیده‌اند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمده‌اند و ….

نجات درختان با داشتن وبسایت

درخت‌های این جهان را نجات دهید

 

تمام شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و …. داشتن یک وب‌سایت، راهی است برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن باشید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینه‌ها را می‌توانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما می‌توانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخواند.

چرا سایت بهتر از بروشور تبلیغاتی است؟

یک سایت نقشی بیش از یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی می‌کند. هزینه طراحی سایت یک بار برای همیشه می باشد اما تبلیغات چاپی را بارها باید برایش هزینه پرداخت کنید. وب سایت برای مشتریان ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده ارائه خدمات می باشد.

بروشور یا وبسایت

سودمندی وب سایت آنقدر جذاب است که تعداد وب سایت ها از ۱۳۳ عدد در ژوئن سال ۱۹۹۳ به ۲۵۰۰ عدد در ژوئن سال ۱۹۹۴ و در ژوئن سال ۲۰۰۱ به ۲۸ میلیون وب سایت افزایش یافت. در دسامبر سال ۲۰۰۵ حدوداً ۶۹ میلیون وب سایت وجود داشت و این عدد با سرعت غیر قابل تصوری در سالهای بعد از ۲۰۰۵ رو به افزایش است.

آنچه اتفاق افتاده این است که سازمان هایی که زمانی برای اطلاع رسانی درباره محصول خود به صورت چاپی و در حجم محدود حتی برای افراد معدودی از جامعه محلی دچار تردید، درنگ و مشکل بودند، اکنون اطلاعات مربوط به محصول خود را برای مشاهده کل جهان در وب سایت خود قرار میدهند و بدین ترتیب فروش خود را هم افزایش داده اند.

وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا وقتی من از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارم استفاده می کنم باز هم به وب سایت نیاز دارم؟ این سوال خوبی هست و ما همیشه این سوال را می پرسیم، وب سایت یا شبکه اجتماعی؟ گاهی می پرسیم چرا ما باید برای طراحی وب سایت و فضای هاست هزینه بکنیم؟ چرا فقط از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام یا گاهی فیسبوک یا توئیتر استفاده نکنیم؟

شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها فواید غیر قابل انکاری دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و میلیون ها کاربر و یا مشتری بالقوه در هیجان برقرار کردن ارتباط با کسب و کار شما هستند. شما می توانید در شبکه های اجتماعی از خودتان، محصولات تان و هر چیزی که با آن می تواند با مشتری ها ارتباط پویا تری داشته باشد توسط عکس، فیلم یا متن ارتباط برقرار کرده و تبلیغ کنید.

سایت و شبکه های اجتماعی

موشک رشد = شبکه های اجتماعی + وب سایت

علاوه بر کاربری آسان شبکه های اجتماعی آنها همچنین با موتورهای جستجو اینترنت مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن موتور جستجو یعنی در اینترنت و فضای مجازی در دسترس بودن. یعنی اینکه اگر در گوگل نام شرکتی را جستجو کنید اگر آن شرکت در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، گوگل لینک مرتبط با شبکه اجتماعی آن شرکت را برای شما نمایش خواهد داد.

اما داشتن وب سایت برای یک کسب و کار با داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی متفاوت است و علاوه بر آن رایگان نیست. یک وب سایت از یک شبکه اجتماعی هزینه بیشتری دارد. و اما هزینه تنها تفاوت بین این دو نیست. وب سایت ها فوایدی مهم تری از شبکه های اجتماعی دارند. سوال این است که چرا علیرغم وجود شبکه های اجتماعی کسب و کار ها اقدام به ساخت وب سایت می کنند؟

چرا بعضی از شرکتهای بزرگ در شبکه های اجتماعی حضور ندارند؟

در یک کلام هیچکس در زمین کس دیگری یک عمارت با شکوه نمی سازد. اگر شما از شبکه های اجتماعی در هر سطحی استفاده می کنید شما باید از قوانین صاحب آن شبکه تبعیت کنید. و از سوی دیگر با محدودیت های آنها نیز کنار بیاید. از همه مهم تر با تغییر قوانین و سیاست های آنها کسب و کار و سرمایه گذاری که شما در فضای مجازی انجام داده اید مستقیما تاثیر می پذیرد.

مثلا با تغییر الگوریتم های جستجو یا الگوریتم های نمایش محتوا برای سایر کاربران صفحه شما در شبکه های اجتماعی کمتر و کمتر دیده خواهد شد. چه کسی می خواهد برای اندکی هزینه نکردن برای خرید زمین ساختمانی را در زمین شخص دیگری بسازد که شاید روزی مجبور به ترک و رها سرمایه گذاری خود شود؟

مقایسه ویژگی ها و امکانات شبکه های اجتماعی با وب سایت ها

مقایسه ویژگی ها و امکانات شبکه های اجتماعی با وب سایت ها

وقتی شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود دارید آن وقت است که کنترل کامل بر سرمایه گذاری خود دارید. دیگر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی بر شما تاثیر ندارد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یک گزینه در کنار سایت استفاده خود را ببرید اما نه به عنوان پایگاه اصلی.

وب سایت شما پایگاه محکم و پایدار کسب و کارتان است

وب سایت شما مثل مکان فیزیکی کسب و کار شماست با یک آدرس ثابت است اما حساب کاربری شما کمی شبیه شماره تلفن شماست که اگر تغییر کرد دچار مشکل می شوید اما بواسطه محل ثابت خود همیشه قابل دسترس هستید. شاید بهتر است بگوییم شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای بازاریابی هستند و این ابزارها با تنوع شان در حال تغییر و اغلب ناپایدار هستند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وب سایت

برای مثال روزی فیسبوک توانست رقیبان پیش از خود مانند اورکا، یاهو ۳۶۰ و غیره را به کنار بزند و تبدیل پر کاربر ترین شبکه اجتماعی در بین دوستان شما شود. اما آیا امروز به مانند گذشته است؟ کاربران تنوع طلب دیگر در پی شبکه های جدید مانند تلگرام و یا اینستاگرام افتادند و این مسیر تنوع و تغییر در آینده تکرار خواهد شد و جذابیت های ابتدایی در نهایت کم رنگ می شوند. پس بهتر است به فکر یک فضای پایدار و همیشگی در فضای مجازی باشیم و شبکه های اجتماعی را در حد کفایت در کنار سایر ابزار های بازاریابی استفاده کنیم.

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که دیدید، داشتن یک وب سایت می‌تواند سود بسیار زیادی برای شما داشته باشد. ساختن وب سایت راهی کم هزینه برای دیده شدن و افزایش درآمد است که لازمه ی هر کسب و کاری است. داشتن یک وب سایت راهی برای ارتباط مستمر با مشتریان است.

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود، اما امروز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد.

  دکمه خدمات مادر زینکست طراحی سایت اختصاصی متناسب با نیاز شما انجام میپذیرد. دریافت اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید