Tomb Raider چگونه روی نینتندو سوییچ ۲ اجرا می‌شود؟ حذف برخی از ویژگی‌های بازی

بدون دیدگاه
Tomb Raider چگونه روی نینتندو سوییچ ۲ اجرا می‌شود؟ حذف برخی از ویژگی‌های بازی

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از PureXbox، هفته‌ی گذشته، Aspyr و کریستال داینامیکس بدون هیچ اعلام قبلی ریبوت بازی Tomb Raider محصول ۲۰۱۳ را برای نینتندو سوییچ و سوییچ ۲ عرضه کردند؛ ورژن‌ای که از نظر فنی عملکرد جالبی در مقایسه با ورژن‌های ایکس‌ باکس و پلی‌ استیشن دارد. یکی از نقاط قوت ورژن‌ تازه دست‌کم روی سوییچ ۲، نرخ‌فریم است.

این بازی روی سخت‌افزار جدید نینتندو تقریباً با نرخ ثابت ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود؛ موضوعی که حتی پلی‌ استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان هم در ورژن‌ی Definitive Edition قادر به ارائه‌ی آن نبودند، هرچند روند اجرای بازی روی کنسول‌های نسل نهمی با قابلیت backwards compatibility وضعیت بهتری دارد.

با‌این‌حال بررسی کردن جدید Digital Foundry نشان می‌دهد علت این نرخ‌فریم پایدار، کاهش‌های قابل‌توجهی در بخش‌های بصری است. به گفته‌ی این منبع، ورژن‌ی سوییچ ۲ نسبت به Definitive Edition بازی Tomb Raider که سال ۲۰۱۴ منتشر شد افت کیفیت محسوسی دارد و حتی برخی افکت‌هایی که روی ورژن‌های پلی‌ استیشن ۳ و ایکس‌ باکس ۳۶۰ وجود داشت، در این پورت پاک کردن شده‌اند.

در مقایسه با سخت‌افزار تقریباً مشابه پلی‌ استیشن ۴، رزولوشن سایه‌ها کاهش یافته و سایه‌زنی روی پوشش گیاهی یا پاک کردن شده یا از حالت پویا و هماهنگ با حرکت شاخه‌ها به سایه‌های کاملاً ثابت تبدیل شده است. افکت‌های Ambient Occlusion نیز محدود شده‌اند و همین موضوع باعث ازبین‌رفتن عمق و حجم‌دهی به صحنه‌ها شده است. در برخی مناطق نیز پوشش گیاهی به‌طور محسوسی کاهش یافته و نتیجه‌ی آن، فضاهایی است که از نزدیک خلوت‌تر دیده می‌شوند و از دور منظره‌ی خط درختی کمتری ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:  سخت افزار نمایش اخیر بازی رزیدنت اویل ۹ فاش شد

البته این پورت کاملاً بدون نکته‌ی مثبت نیست. کمک از رزولوشن ۱۰۸۰p در حالت دستی، کیفیت بهتر برخی تکسچرها و نرخ‌فریم پایدار از جمله مزایای آن به‌شمار می‌آیند. با‌این‌حال دیجیتال فاندری عملکرد کلی بازی را عجیب توصیف می‌کند؛ به‌ویژه با‌توجه‌به پورت‌های بسیار موفق‌تر ایکس‌ باکس به سوییچ ۲ که پیش‌تر منتشر شده‌اند. پاک کردن قابلیت‌هایی که حتی در ورژن‌ی ایکس‌ باکس ۳۶۰ وجود داشت، قطعاً جای سؤال باقی می‌گذارد.

در مجموع این ورژن‌ی بازی Tomb Raider: Definitive Edition را می‌توان تجربه‌ای قابل‌قبول برای حالت دستی سوییچ ۲ دانست، اما برای اجرای تلویزیونی همچنان ورژن‌های ایکس‌ باکس و پلی استیشن گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

برچسب‌ها: کنسول بازی

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید