کیا استونیک یکی از کالاهای است که در صف واردات به ایران قرار دارد و بهدلیل قیمت مناسبش، احتمالاً با استقبال گرمی از سوی مشتریان ایرانی مواجه خواهد شد. درحالیکه عرضه انبوه این خودرو در کشورمان هنوز آغاز نشده، ورژن فیسلیفت استونیک با ظاهری الهام گرفته از مدلهای برقی کیاموتورز معرفی شده است. هدف از فیسلیفت استونیک در این زمان، حفظ جایگاه رقابتی این خودرو در بازار شلوغ شاسیبلندهای ریزنقش است.
طراحی بیرونی الهامگرفته از خودروهای برقی
بزرگترین تغییر کیا استونیک فیسلیفت، تغییر ظاهر خارجی و بهخصوص نمای جلو آن است. چراغهای جلو این خودرو باریکتر شدهاند و جلوپنجره نیز کوچکتر است. سپر خودرو طرح جدیدی دارد و در ورژن GT-Line، لاگینیهای هوای بزرگتری را خواهید دید.
در نمای جانبی کیا استونیک فیسلیفت، رینگهای ۱۶ یا ۱۷ اینچی را بسته به تیپ خودرو خواهید دید. در عقب نیز چراغهای LED جدید و سپری بازطراحی شده به چشم میخورد. طول استونیک پس از فیسلیفت ۶۵ میلیمتر افزایش یافته است اما این خودرو همچنان یک شاسیبلند بسیار جمعوجور یا ساب کامپکت محسوب میشود.
فضای داخلی مدرن و امکانات جدید
علاوهبر ظاهر خارجی، کابین استونیک نیز در فیسلیفت جدید تغییر کرده است. این خودرو اکنون دو نشان دادنگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی دارد و داشبورد کاملاً دیجیتالی را به مشتریان ارائه میدهد. کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه پاک کردن شدهاند و بهجای آنها یک پنل لمسی قرار دارد.

نیز امکاناتی همچون فرمان جدید، نورپردازی داخلی، پد شارژ بیسیم و پورتهای USB-C به کابین اضافه شدهاند. کیا استونیک فیسلیفت اکنون به مجموعه کاملی از دستیارهای کمکراننده شامل کروز کنترل هوشمند، دستیار رانندگی در بزرگراه و رادار نقطه کور مجهز شده است.
مشخصات فنی کیا استونیک فیسلیفت
کیا استونیک فیسلیفت همچنان از موتورهای مشترک با کیا ریو بهره میبرد. پیشرانه اصلی این خودرو از نوع یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر است که در دو ورژن استاندارد و هیبریدی خفیف عرضه میشود.

لاگآوتی این پیشرانه بسته به تیپ، بین ۹۹ تا ۱۱۳ اسببخار است. گیربکس شش شتابه دستی یا هفت شتابه دوکلاچه، وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به محور جلو را در این خودرو برعهده دارد. بهزودی قیمت و زمان عرضه استونیک فیسلیفت در بازارهای مختلف اعلام خواهد شد.