اپل مدتی پیش برای کمک به مشتریان، یک چتبات هوش مصنوعی به اپلیکیشن Apple Support اضافه کرده بود. کوپرتینوییها حالا برای کمک به فروش آیفون، یک چتبات ویژه هم برای کارمندان خود در نظر گرفتهاند.
چتبات جدید، Asa نام دارد و به کارمندان کمک میکند تا اطلاعات بیشتری دربارهی کالاها اپل بهدست بیاورند. افزایش دانش کارمندان میتواند تاثیر بسیار مثبتی روی فروش آیفون داشته باشد.
چتبات Asa بهزودی و بهصورت گسترده به اپلیکیشن داخلی SEED اضافه خواهد شد؛ سکوی نرمافزاریی که بهعنوان یک ابزار آموزشی برای کارمندان اپل عمل میکند و به آنها اجازه میدهد تا دربارهی کالاها اطلاعات بیشتر و بهتری کسب کنند.
براساس اطلاعات فاششده در شبکهی اجتماعی ایکس، چتبات هوش مصنوعی Asa بهکارمندان کمک میکند تا مزایای کالاها اپل را بهتر درک کنند. چتبات مورد بحث میتواند موارد استفادهی مختلف از آیفون را هم به کارکنان یاد بدهد.
چتبات جدید اپل هنوز در مرحلهی آزمایشی قرار دارد و کارمندان میتوانند آزادانه هر سوالی که میخواهند از آن بپرسند. Asa میتواند روند پیشرفت کارمندان تازهکار را بهصورت چشمگیری سریعتر کند و احتمالاً انتشار گستردهاش همزمان با معرفی سری آیفون ۱۷ است.