پورشه قصد دارد با کمک پیشرانه هیبریدی موجود در ۹۱۱ GTS، مدلهای درونسوز ۷۱۸ باکستر و کیمن را همچنان زنده نگه دارد. «الیور بلوم»، مدیرعامل این شرکت، تایید کرد که موتورهای درونسوز در ورژنهای بالارده ۷۱۸ حفظ خواهند شد و احتمالاً از پیشرانه ششسیلندر هیبریدی ۹۱۱ GTS در آنها استفاده شود.
این موتور مجهز به یک توربوشارژر الکتریکی، ۵۳۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۴۹ پوند فوت (۶۰۸.۷۵ نیوتن متر) تولید میکند که گزینهای ایدهآل برای شاسی کوچکتر ۷۱۸ محسوب میشود. اندازه مناسب و قابلیتهای عملکردی آن را به یک انتخاب منطقی تبدیل میکند، به ویژه چون، با در نظر گرفتن اینکه هدف پورشه افزایش اشتراک قطعات بین ۷۱۸ و ۹۱۱ است.
در مقایسه با ۷۱۸ کنونی، موتور هیبریدی جهش قابلتوجهی را رقم میزند. کیمن GT4 RS و باکستر اسپایدر RS مجهز به موتور ششسیلندر خطی تنفس طبیعی ۹۱۱، قدرت ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور ۳۳۱ پوند فوت (۴۴۸.۷۷ نیوتن متر) تولید میکنند. مدلهای GTS 4.0 با قدرت ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۷ نیوتن متر حتی از آن دو مدل هم ضعیفتر هستند. پورشه ۷۱۸ هیبریدی احتمالاً به قویترین ورژن از این مدل تبدیل خواهد شد، بنابراین احتمالاً پورشه مجبور به معرفی تیپهای ضعیفتر برای حفظ سلسله مراتب پرفورمنس شود.
سرنوشت مدلهای پایه پورشه ۷۱۸ نامشخص است
درحالیکه آینده مدلهای بالارده ۷۱۸ واضحتر به نظر میرسد، سرنوشت مدلهای پایینرده همچنان نامشخص است. پورشه در حال توسعه ورژنهای برقی از ۷۱۸ است، که شاید جایگزین تیپ پایه و S شوند. با این حال، برای توجیه سرمایهگذاری روی ورژنهای پرفورمنس با موتور درونسوز، ممکن است پورشه همچنان به دنبال گزینههای قابل دسترستری در این باره باشد.
مقررات آلایندگی یک چالش بزرگ را در این باره به وجود میآورند. موتورهای چهارسیلندر تخت توربوشارژ در مدلهای قبلی ۷۱۸ با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ مطابقت ندارند و عملاً مجوز عرضه در بازارهای اروپایی را نخواهند داشت. چون، با در نظر گرفتن اینکه پورشه تصمیم گرفته فقط مدلهای مخصوص بازار آمریکا را تولید نکند، هر موتور درونسوز جدیدی باید در بازارهای جهانی قابل استفاده باشد. توسعه کامل یک موتور جدید بهدلیل هزینه بالا بعید به نظر میرسد و کاهش قدرت پیشرانه هیبریدی برای استفاده در تیپ پایه ممکن است عملی نباشد.

یکی از احتمالات، استفاده از موتور شش سیلندر تخت توئین توربو از ورژن پایینرده ۹۱۱ برای ۷۱۸ است، به ویژه اگر سکوی نرمافزاری پورشه برای شروع کردن کردن آن بازطراحی شود. این اقدام به پورشه اجازه میدهد تا ضمن سادهسازی توسعه و انطباق با مقررات آلایندگی، امکان عرضه ورژنهای درونسوز تمام مدلهای کنونی خود را داشته باشد. در نهایت، استراتژی پورشه باید تعادلی بین الزامات قانونی، اهداف عملکردی و انتظارات بازار ایجاد کند تا ۷۱۸ را بهعنوان گزینهای مطلوب در بازار خودرویی درحال رشد کنونی حفظ کند.