هوندا CR-V و سیویک هیبریدی بعدی امکاناتی از پرلود را قرض می‌گیرند

بدون دیدگاه
هوندا CR-V و سیویک هیبریدی بعدی امکاناتی از پرلود را قرض می‌گیرند

هوندا جزئیات جدیدی درباره نسل بعدی سکوی نرم‌افزاری مدل‌های هیبریدی آینده خود منتشر کرد. سیویک، HR-V ،CR-V، آکورد و چندین مدل دیگر براساس این معماری بهینه تولید خواهند شد.

طراحی سکوی نرم‌افزاری جدید بر افزایش استحکام برای بهبود هندلینگ متمرکز است؛ موضوعی که روی ساختار خودروهای برقی آینده هوندا نیز تأثیر خواهد گذاشت. مهندسان با استفاده از این معماری جدید وزن کلی خودرو را ۹۰ کیلوگرم نسبت به سکوی نرم‌افزاری فعلی کاهش داده‌اند.

سکوی نرم‌افزاری

هوندا نیز از سیستم کنترل حرکتی جدید برای بهبود پایداری و فرمان‌پذیری خودرو رونمایی کرده است. سیستم مکمل دستیار هندلینگ چابک ارتقایافته، سواری پایدارتری را در سطوح مختلف جاده ارائه می‌دهد.

این سکوی نرم‌افزاری به‌روز با امکان اشتراک بیش از ۶۰ درصد قطعات بین مدل‌های مختلف، توسعه و تولید را ساده‌تر می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

نمونه اولیه نسل بعد هوندا سیویک به نشان دادن درآمد

در میان خودروهایی که روی این سکوی نرم‌افزاری جدید آزمایش می‌شوند، نمونه اولیه سیویک استتارشده هست. این خودروی آزمایشی دارای بدنه سیویک فعلی است، اما قسمت جلویی حجیم‌تر، طراحی سپر جعبه‌ای‌تر و اورهنگ بلندتری دارد.

افزونه‌های روی گلگیرهای جلو و عقب به عرض بیشتر خودرو اشاره دارند، درحالی‌که قطعات روی کاپوت می‌تواند برای بهبود آیرودینامیک باشد. بخش عقب مشابه سیویک فعلی، اما دارای دو لوله اگزوز است.

انتظار می‌رود پیشرانه هیبریدی این مدل شامل یک موتور بنزینی ۲ لیتری در کنار موتورهای الکتریکی باشد. این سدان جدید نیز ویژگی‌های خاصی از کوپه پرلود، ازجمله سیستم تعویض دنده مصنوعی S+ Shift را قرض خواهد گرفت. این ویژگی، تعویض دنده را با تقلید صدای موتور شبیه‌سازی می‌کند و در غیاب گیربکس فیزیکی، تجربه رانندگی را بهبود می‌دهد.

هوندا سیویک
هوندا سیویک

این سیستم تعویض دنده مصنوعی در هاچ‌بک شهری Super-One EV هم در دسترس است. این مدل که در نشان دادنگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۵ رونمایی شد، دارای سیستم S+ Shift هفت‌شتابه، سیستم کنترل صوتی فعال و حالت رانندگی بوست است.

بیشتر بخوانید:  خودرو LS9 رونمایی شد؛ شاسی‌بلند پرچمدار چینی با طراحی باشکوه

Super-One با بدنه عریض‌تر و یک بسته باتری در زیر کف خودرو، روی یک سکوی نرم‌افزاری سبک‌وزن تکامل‌یافته از خودروهای کی (kei) سری N ساخته می‌شود. این مدل برقی از سال ۲۰۲۶ در ژاپن و پس از آن در بریتانیا، اروپا و کشورهای آسیایی عرضه خواهد شد.

چشم‌انداز بلندمدت هوندا فراتر از توسعه کالاها است. این شرکت ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ در تمام خط تولید و عملیات خود به میزان انتشار آلودگی صفر دست پیدا کند. هوندا نیز به‌دنبال آینده‌ای است که در آن تصادفات رانندگی با موتورسیکلت‌ها و خودروهای این شرکت باعث مرگ‌ومیر نشوند.

برچسب‌ها: هوندا

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید