کاوازاکی، غول موتورسازی ژاپن، طیف گستردهای از کالاها را در کلاسهای مختلف ارائه میدهد، اما محبوبترین موتورسیکلتهای این شرکت بیشک به خانوادهی اسپرت و مسابقهای «نینجا» (Ninja) تعلق دارند.
اکنون، سری نینجا به سه دستهی اصلی تقسیم میشود: اسپرت (مدلهای پایه)، سوپراسپرت (مدلهای Ninja ZX) و هایپراسپرت (مدلهای Ninja H2). تمرکز رسانهها و خریداران معمولاً بر قویترین و گرانترین اعضای این خانواده است؛ اما اعضای کوچکتر سری سوپراسپرت کاوازاکی نیز موتورسیکلتهای بسیار توانایی هستند.
کاوازاکی نینجا ZX-6R در مدل ۲۰۲۵ موفق شد تعادل فوقالعادهای بین ابعاد و عملکرد برقرار کند. ZX-6R با موتور چهار سیلندر خطی و قدرت بسیار بالاتر خود، حسابش را از مدلهای ارزانتر ۶۵۰ سیسی (مانند نینجا ۶۵۰ و Z650) کاملاً جدا میکند. ZX-6R با تولید ۱۲۷ اسب بخار قدرت در ۱۳٬۰۰۰ دوربردقیقه و گشتاور ۷۰ نیوتنمتر، تقریباً دو برابر قویتر از برادران دو سیلندر ۶۵۰ سیسی خود است (که حدود ۶۷ اسب بخار قدرت دارند).
ZX-6R از نظر امکانات بسیار غنیتر است و از مواردی مانند «کوییک شیفتر»، نشان دادنگر TFT و قابلیت وصل شدن به گوشی هوشمند بهره میبرد.
ZX-6R چون، با در نظر گرفتن امکانات و جایگاهش بهعنوان یکی از قویترین موتورسیکلتهای چهار سیلندر کمحجم در بازار، قیمت بالاتری هم دارد. خرید مدل پایه و جدید این موتورسیکلت اکنون ۱۱٬۵۹۹ دلار هزینه خواهد داشت.
نینجا ZX-6R بهعنوان پرچمدار ۶۰۰ سیسی کاوازاکی، مملو از امکانات است و از فناوری کوییک شیفتر کاوازاکی بهره میبرد؛ اگرچه فقط برای «افزایش» دنده عمل میکند و قابلیت «کاهش» دندهی سریع تنها مختص مدلهای گرانتر سوپراسپرت است.
در مدلهای مجهز به ABS، این موتورسیکلت از سیستم کنترل کشش اختصاصی کاوازاکی (KTRC) با سه حالت عملکرد بهره میبرد. نشان دادنگر رنگبندیی ۴٫۳ اینچی جزئیات کاملی را نشان دادن میدهد و با اپلیکیشن Rideology کاوازاکی به گوشی هوشمند متصل میشود.
ZX-6R بهدلیل هندلینگ چابک شهرت زیادی دارد؛ شهرتی که بهلطف شاسی مسابقهای بهدست آمده که کاوازاکی در طول چندین نسل آن را به کمال رسانده است. کمکفنرهای جلو و عقب ساخت شرکت Showa به این هندلینگ کمنقص کمک میکنند.













