«وقتی درباره فناوریها بهصورت کلی فکر میکنیم، همواره میخواهیم مطمئن شویم فناوریای که ممکن است در توسعه بازیها یا در دستگاههایمان از آن استفاده کنیم، تجربه بهتری برای بازیکنان خلق کند. همهچیز از همینجا آغاز میشود. این بخش بسیار مهمی از فرآیند تصمیمگیری ما درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی است.» موضوع چگونگی استفاده از هوش مصنوعی مولد به یکی از نقاط چالشبرانگیز در صنایع خلاق، از جمله بازیهای ویدیویی تبدیل شده است.
ابزارهایی مانند Midjourney از سوی برخی هنرمندان بهدلیل استفاده بدون اجازه از آثارشان در دادههای آموزشی و جایگزینی نیروی انسانی حرفهای، مورد انتقاد قرار گرفتهاند. طبق آخرین نظرسنجی GDC از وضعیت صنعت بازی، ۵۰ درصد از سازندگان اعلام کردهاند که ابزارهای هوش مصنوعی مولد در محل کارشان مورد استفاده قرار میگیرد و ۸۴ درصد نیز نسبت به نوتیفیکیشندهای آن ابراز نگرانی کردهاند.
نیز طبق تحلیل منتشرشده از بازیهای عرضهشده در تابستان ۲۰۲۵، تعداد بازیهای موجود در سکوی نرمافزاری استیم که از هوش مصنوعی مولد استفاده کردهاند، بیش از ۸۰۰ درصد افزایش یافته است. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید. نظر شما در اینباره چیست؟