سوزوکی با معرفی ورژنی جدید جیکسر SF 250 FF گام مهمی به سوی آیندهی سبزتر در صنعت موتورسیکلت برداشت. این مدل، اولین موتورسیکلت سوزوکی بهشمار میرود که از سوخت ترکیبی (E85) بهره میبرد و این یعنی ترکیبی از ۸۵ درصد اتانول و ۱۵ درصد بنزین. چنین ترکیبی علاوهبر کاهش آلایندگی، تجربهی اسپرت و هیجانانگیزی برای موتورسواران با دارد.
در بخش فنی، سوزوکی همان پیشرانهی ۲۴۹ سیسی تکسیلندر را در مدل جدید جیکسر SF 250 FF حفظ کرده است، با این تفاوت که برای هماهنگی با سوخت E85، بخشهایی مانند انژکتور، پمپ و فیلتر سوخت و واحد ECU بازطراحی شدهاند. نتیجهی این تغییرات دستیابی به ۲۷٫۹ اسببخار قدرت و ۲۲٫۵ نیوتنمتر گشتاور است؛ اعدادی که تقریباً با مدل تمامبنزینی برابرند.
به ریپورت پدال، از نظر طراحی نیز تفاوت چشمگیری میان ورژنی FF و مدل استاندارد موتورسیکلت سوزوکی دیده نمیشود. چراغهای LED، نشان دادنگر دیجیتال بلوتوثدار، سیستم ABS دو کاناله و اگزوز اسپرت دوقلو همچنان در این ورژن حضور دارند تا حس رانندگی پرانرژی و آشنا برای طرفداران جیکسر حفظ شود.
استفاده از اتانول که سوختی تجدیدپذیر و کمکربن است، سوزوکی را در مسیر کاهش انتشار آلایندهها قرار میدهد. علاوهبر این، در مناطقی که سوخت E85 بهراحتی در دسترس باشد، هزینهی سوخت نیز کاهش مییابد و از این نظر برای یوزران گزینهای اقتصادیتر است.
بااین حال، چالشهایی مانند نبود زیرساخت گسترده برای سوختهای ترکیبی یا تفاوت استانداردهای اقلیمی، مسیر گسترش این فناوری را دشوار میکند. با وجود این محدودیتها، باید جیکسر SF 250 FF را نشانهای از رویکرد جدید سوزوکی در ترکیب پایداری زیستمحیطی با هیجان رانندگی دانست.













