مقصر لغو بازی MMO دنیای Halo چه کسی بود؟

بدون دیدگاه
مقصر لغو بازی MMO دنیای Halo چه کسی بود؟

طراحی جهان‌ها، ماموریت‌ها و خطوط داستانی آغاز شده بود و حتی مایکروسافت پیش‌بینی می‌کرد که بازی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. اما همه‌چیز وقتی فروپاشید که دان متریک متوجه شد پاداش سهامش بر پایه‌ی درآمد سه‌ساله‌ مایکروسافت محاسبه می‌شود. «ما تخمین زده بودیم ساخت Titan حدود ۳.۵ سال طول بکشد، یعنی فراتر از بازه‌ی سه‌ساله‌ی او. پس با تعطیل کردن کامل استودیو، مجبور نبود هزینه‌ی ما را برای سه سال دیگر بپردازد و اصلاً برایش مهم نبود Titan نابود شود.»

پترسن سپس متریک را به «تفکر کوتاه‌مدت و بی‌احساس» متهم کرد: «او تنها یک استودیوی بازی‌سازی را از دست داد که هر بازی‌اش حداقل سه میلیون ورژن می‌فروخت. فکر نمی‌کنم به سهام‌داران مایکروسافت خدمت درستی کرد. اما چه انتظاری می‌شد داشت؟ دن کارش را در EA به‌عنوان تبرزن شروع کرده بود.»

بر‌اساس گفته‌های اعضای سابق Ensemble، تایتان قرار بود مفاهیمی نو مثل سفر در زمان و بررسی کردن ریشه‌های افسانه‌ای فوررانرها را در دل یک MMO عظیم ترکیب کند؛ چیزی که می‌توانست تاریخچه‌ی Halo را از اساس گسترش دهد. اما همه‌ی آن ایده‌ها همراه با انحلال استودیو دفن شدند. دان متریک بعدها تا سال ۲۰۱۳ به عنوان رئیس بخش سرگرمی مایکروسافت فعالیت کرد و پس از لاگ‌آوت از شرکت، به‌عنوان مدیرعامل Zynga منصوب شد.

بیشتر بخوانید:  پلی استیشن در نسل نهم چند برابر ایکس باکس بازی لغو کرده است؟
برچسب‌ها: مایکروسافت

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید