گیمپلی بازی اندروید و آیفون Wall of insanity یک شوتر سومشخص کلاسیک است. شما در محیطهای بازی حرکت میکنید، مهمات و آیتمهای سلامتی را کنترل کرده و با انبوهی از دشمنان عجیبالخلقه مبارزه میکنید. کنترل بازی برای صفحههای لمسی بهینه شده است؛ یک جویاستیک مجازی در سمت چپ برای حرکت و دکمههای مربوطبه نشانهگیری، شلیک، تعویض خشاب و استفاده از آیتمها در سمت راست قرار دارند. مکانیک نشانهگیری و تیراندازی، اگرچه به دقت کنترلرهای فیزیکی نیست، اما به اندازهی کافی روان و پاسخگو طراحی شده تا بتوان در میادین نبرد پرتنش، از پس دشمنان برآمد. بازی تمرکز ویژهای بر کنترل منابع دارد؛ بنابراین گلولهها کمیاب هستند و بستههای سلامتی نیز به سختی یافت میشوند.
بازی از اتمسفر سنگین و دلهرهآوری برخوردار است
چیزی که Wall of Insanity را از یک شوتر معمولی متمایز میکند، تمرکز بیچونوچرای آن بر اتمسفر و وحشت روانشناختی است. استفاده از نورپردازی پویا، سایههای سنگین و پالت رنگبندیی مرده و بیروح، فضای بسیار وهمآلود و دلهرهآوری را خلق کرده است. هر گوشه از محیط میتواند یک تهدید بالقوه را در خود پنهان کرده باشد و این حس دائمی ناامنی، تنش را در تمام طول بازی حفظ میکند. طراحی صدا نیز به همین اندازه تأثیرگذار است؛ صداهای محیط و هیولاها درکنار موسیقی متنی که در لحظات اوجگیری اکشن به شکل هوشمندانهای تشدید میشود، همگی دستبهدست هم میدهند تا بازیکن را در دنیای جنونآمیز بازی غرق کنند. این بازی یک تجربهی خطی و داستانمحور است و خبری از مأموریتهای جانبی یا کاوش در جهان بازی نیست.













