گیمپلی The Run بر پایهی مکانیکهای انتخاب و نتیجه بنا شده است. در لحظات کلیدی و پر تنش داستان، بازی متوقف شده و دو یا چند گزینه را نشان دادن میدهد. هر تصمیم، از انتخاب یک مسیر فرعی گرفته تا نحوهی واکنش به یک تهدید، مستقیما بر ادامه دادنی داستان تأثیر میگذارد و میتواند زانا را یک قدم به بقا نزدیکتر کند یا به کام مرگ بکشاند. سازندگان برای افزایش عمق این تجربه، دو حالت مختلف برای بازی طراحی کردهاند. حالت اول، انتخابهای زماندار نام دارد که با قرار دادن یک محدودیت زمانی برای تصمیمگیری، فشار و هیجان لحظهای را به اوج میرساند و تجربهای غوطهورکنندهتر خلق میکند. حالت دوم، انتخابهای متوقفشده است که محدودیت زمانی را پاک کردن میکند و به بازیکنان اجازه میدهد تا با آرامش بیشتری گزینههای خود را تحلیل کنند. این حالت بهویژه برای بازیهای گروهی یا استریمهای زنده طراحی شده است تا مخاطبان نیز بتوانند در فرآیند تصمیمگیری مشارکت داشته باشند.
هر انتخاب شما در بازی، یک قدم به سمت رهایی یا یک گام به سوی اتفاقی ترسناک است
چیزی که The Run را از یک تجربهی روایی ساده متمایز میکند، شبکهی داستانی گسترده و پیچیدهی آن است. بازی دارای بیش از سه ساعت محتوای فیلمبرداری شده است و انتخابهای شما میتواند به بیش از ۲۰ سکانس مرگ منحصربهفرد و ۵ پایانبندی کاملاً متفاوت منجر شود. این میزان از شاخههای روایی، ارزش تکرار بازی را بسیار بالا میبرد، زیرا بازیکنان کنجکاو میشوند تا با انتخابهای متفاوت، تمام سرنوشتهای ممکن برای زانا را کشف کنند. برای کمک به این امر، بازی یک ویژگی جالب به نام «نقشهی داستانی» را در خود جای داده است. این نقشه به صورت گرافیکی تمام شاخههای روایی ممکن را به تصویر میکشد و با هر بار بازی کردن، مسیرهایی که طی کردهاید و انتخابهایی که داشتهاید روی آن مشخص میشود. این ویژگی نه تنها به شما کمک میکند تا پیشرفت خود را در کشف تمام محتوای داستانی ردیابی کنید، بلکه به شکلی هوشمندانه شما را برای تجربهی دوبارهی بازی و کشف مسیرهای جدید ترغیب میکند.













