ریمیک Peace Walker بلافاصله پس از دلتا، بهترین تصمیم ممکن برای جلو بردن خط زمانی مجموعه است. نباید فراموش کنیم که «اسنیک ایتر» نقطهی آغاز خط روایی سری بهشمار میرود و از مختصات زمانی، Peace Walker پس از اسنیک ایتر قصه را جلو میبرد. اثری که اتفاقاتش بهخلق ماجراهای Ground Zeroes و Phantom Pain منجر شد.
«پیسواکر» تجربهای تمام عیار از سری متالگیر را به کنسول دستی PSP منتقل میکرد. زمانی که هیچکس حتی فکرش را هم نمیکرد که چطور آن حجم از پیچیدگیهای سیستمی را میتوان بهیک کنسول دستی آورد، تیم کوجیما پروداکشنز طبق معمول دوباره بهتمامی انتظارات حقه زد. هرچقدر که پیسواکر در بهرهگیری حداکثری از توان پیاسپی و بهینهسازی سیستمهای گیمپلی جهت ارائه تجربهای روان موفق بود اما، در شاخصههایی همچون داستانسرایی سینمایی خاص کوجیما، محدودیتهایی را در مقابل خود میدید. محدودیتهایی که صدالبته بهلطف خلاقیت کوجیما و تیم هنریاش متشکل از یوجی شینکاوا، بهخلق میانپردههایی از جنس طراحیهای نفسگیر این مجموعه انجامید.
پیسواکر اصولا زیربنای ساختاری «گراند زیروز» و «فنتومپین» را ایجاد کرد و حالا کونامی با تکیهبر آنچه که در متالگیر سالید ۵ داشتیم، میتواند یک بازسازی کمدردسر، سودآور و موفق را برای «پیسواکر» ترتیب ببیند.