نادلا در گفتوگو با گروه TBPN دربارهی آینده ایکس باکس و پایان جنگ کنسولها گفت: «یادتان باشد، بزرگترین کسبوکار بازی ما ویندوز است. ما حالا پس از خرید اکتیویژن بزرگترین ناشر بازی در جهان هستیم، و مثل Office میخواهیم ناشری باشیم که در همهجا حضور دارد؛ چه روی کنسول، چه روی PC، چه موبایل، چه کلاد یا حتی تلویزیون. میخواهیم بازیهایمان را بهدست تمام بازیکنان برسانیم.»
این رویکرد با سیاست چند سال اخیر مایکروسافت همراستا است که تمرکز کمتر بر سختافزار و بیشتر بر انتشار بازیها در مقیاس جهانی است. بسیاری از کارشناسان این تصمیم را پاسخی به فروش نسبتاً پایین کنسولهای ایکس باکس سری ایکس | اس و رشد بازار چندسکوی نرمافزاریی میدانند. از طرف دیگر، نمونههایی مثل Final Fantasy VII Rebirth نشان دادهاند که انحصار سکوی نرمافزاریی لزوماً عملیات موفق تجاری تضمین نمیکند. حالا شاید زمان آن رسیده که حتی هیلو هم قید انحصار را بزند.
درحالیکه شایعات از عرضهی کنسول بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۷ خبر میدهند، هنوز مشخص نیست که سیاست جدید «همهجا بودن» تا چه حد در طراحی آن تأثیر خواهد گذاشت. اما چیزی که قطعی بهنظر میرسد، این است که مایکروسافت دیگر نمیخواهد با پلی استیشن بجنگد؛ بلکه میخواهد بازیهایش روی آن هم بفروشد. نیز میتوانید با بهترین بازی های ایکس باکس در زومجی بیشتر آشنا شوید.













