مایکروسافت ظرفیت دیتاسنترهایش را در طی ۲ سال تا دو برابر افزایش می‌دهد

بدون دیدگاه
مایکروسافت ظرفیت دیتاسنترهایش را در طی ۲ سال تا دو برابر افزایش می‌دهد

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرده که این شرکت قصد دارد ظرف ۲ سال آینده ظرفیت دیتاسنترهای خود را دو برابر کند.

به ریپورت وال استریت ژورنال، مدیرعامل مایکروسافت این خبر را در خلال ریپورت سه ماهه مالی این شرکت به سرمایه‌گذاران اعلام کرد. در همین جلسه نادلا نیز اعلام کرد که مایکروسافت می‌خواهد در طی سال جاری، توان پردازشی هوش مصنوعی خود را بیش از ۸۰ درصد افزایش دهد.

ظرفیت دیتاسنترهای مایکروسافت دو برابر می‌شود

طبق ریپورت مالی مایکروسافت که روز گذشته منتشر شد، درآمد شرکت در سه‌ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۶ به ۷۷.۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در همین حال، سود عملیاتی شرکت به ۳۸ میلیارد دلار رسیده که ۲۴ درصد از دوره مشابه سال گذشته بیشتر است.

جزئیات ریپورت مالی مایکروسافت نشان می‌دهد بیشتر شرکت‌هایی که برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند هنوز سود چشمگیری از آن کسب نمی‌کنند، اما برخی شرکت‌ها همچنان در حال کسب درآمد قابل‌توجهی هستند.

در واقع رونق هوش مصنوعی برای غول‌هایی مانند مایکروسافت بسیار سودآور بوده است؛ زیرا امروزه تقریباً همه شرکت‌ها به دنبال ایجاد کسب‌وکاری متمرکز بر هوش مصنوعی هستند و برای کارکرد این فناوری به زیرساخت‌های ابری نیاز دارند. سایر غول‌های فناوری مانند گوگل و آمازون با ارائه خدمات زیرساخت ابری به شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی درآمد قابل‌توجهی کسب کرده‌اند.

اگر مایکروسافت درآمد قابل‌توجهی از خدمت Azure خود کسب می‌کند، تعجبی ندارد که بخواهد آن را گسترش دهد. Azure هم‌اکنون ۴۰۰ مرکز داده در ۷۰ منطقه مختلف جهان دارد.

بیشتر بخوانید:  بهترین برنامه های بازیابی و ریکاوری اطلاعات گوشی اندروید (۲۰۲۵)

مایکروسافت پیش‌ازاین ارائه‌دهنده انحصاری خدمات ابری به شرکت OpenAI بود، اما این امتیاز در ژانویه گذشته از دست رفت و OpenAI به دنبال تنوع‌بخشی به روابط ابری خود رفت. OpenAI هم‌اکنون به دنبال ساخت دیتاسنترهای اختصاصی با ظرفیت‌های بیش از ۱۰ گیگاوات در مناطق مختلف آمریکا است.

برچسب‌ها: آمازون, دیتاسنتر, گوگل, مایکروسافت

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید