توسعهدهندگان توضیح دادند که تیم طراحی مخفیکاری در این بازی «تمام انرژی خود را روی تجربه تاکتیکی لحظهبهلحظه یک شینوبی» متمرکز کرده بود و به همین دلیل جایی برای افزودن استتار اجتماعی باقی نماند. بااینحال تأکید کردند که این موضوع «به معنای پاک کردن کامل استتار اجتماعی از مجموعه Assassin’s Creed نیست».
برای کسانیکه با این قابلیت آشنا نیستند، استتار اجتماعی در ورژنهای قبلی مجموعه به بازیکن امکان میداد با ترکیبشدن در میان جمعیت، از دید دشمنان و تعقیبکنندگان پنهان بماند.
توسعهدهندگان در همین گفتوگو افزودند که تقابل اساسینها و تمپلارها همواره یکی از ارکان اصلی مجموعه Assassin’s Creed بوده است. آنها در Assassin’s Creed: Shadows ابتدا قصد داشتند شخصیت اصلی را در بستر تاریخی بازی تثبیت کنند و سپس به این نبرد بپردازند. اکنون که این هدف در بازی اصلی و با محتوای داستانی Critical Role محقق شده، بازیکنان میتوانند در آینده نزدیک انتظار «خرید عمیقتر به این درگیری» را داشته باشند.