روز گذشته بود که مایکروسافت ساختار جدیدی برای خدمت گیمپس معرفی کرد که با افزایش قیمتها همراه بود و واکنشهای زیادی در پی داشت. طبق مدل تازه، سه سطح اشتراک برای یوزران در نظر گرفته شده است:
- گیم پس آلتیمیت با اشتراک ماهانه ۳۰ دلار؛ شامل بیش از ۴۰۰ بازی روی ایکس باکس و پیسی و تنها سطحی که اجازه دسترسی روز نخست به آثار فرستپارتی مایکروسافت را ارائه میدهد.
- گیم پس پرمیوم با اشتراک ماهانه ۱۵ دلار؛ شامل بیش از ۲۰۰ بازی اما بدون اجازه دسترسی روز اول.
- گیم پس اسنشال با اشتراک ماهانه ۱۰ دلار؛ شامل بیش از ۵۰ بازی روی ایکسباکس، پیسی و کلاد، بدون انتشار روز اول.
پس تنها مشترکان آلتیمیت میتوانند همچنان آثار جدید استودیوهای داخلی مایکروسافت را از روز عرضه روی خدمت تجربه کنند؛ تغییری که نگرانیهای زیادی میان یوزران ایجاد کرده است. کریستوفر درینگ، سردبیر وبسایت GameBusiness پیشتر تأکید کرده بود که گیمپس حتی با احتساب فروش از دسترفته آثار استودیوهای داخلی، همچنان برای مایکروسافت سودآور بوده است.
با وجود تغییرات اخیر و افزایش قیمتها، ایکس باکس گیم پس همچنان یکی از سودآورترین خدمتهای اشتراکی صنعت بازی است. مایکروسافت از رشد و درآمد بالای آن دفاع میکند اما نگرانیها درباره تأثیرات بلندمدت این مدل روی توسعهدهندگان و سلامت کلی صنعت بازی همچنان ادامه دادن دارد.