آلفابت، شرکت مادر گوگل، در سهماهه سوم سال جاری به رکورد جدیدی دست یافته و اولین «سهماهه ۱۰۰ میلیارد دلاری» خود را ریپورت کرده است. ریپورت درآمد این سهماهه نشان داد که درآمد شرکت در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته و به ۱۰۲٫۳ میلیارد دلار رسیده است.
رشد قابلتوجه درآمد آلفابت بهواسطه عملکرد بسیار خوب تمام بخشهای آن، از جمله تبلیغات یوتوب و کشفی گوگل به دست آمده است. «ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت و گوگل، در اینباره گفته است:
«ما یک سهماهه فوقالعاده داشتهایم و در هر بخش اصلی کسبوکار خود شاهد رشد دو رقمی بودهایم.»
ریپورت درآمد آلفابت نشان میدهد که درآمد عملیاتی (سود حاصل از فعالیتهای اصلی و مستمر یک کسبوکار) آن به ۳۱٫۳ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته است. نیز این رقم شامل جریمه ۳٫۵ میلیارد دلاری کمیسیون اروپا میشود.
تبلیغات کشفی گوگل و تبلیغات یوتوب نیز شاهد رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته بودهاند و درآمد آنها به ترتیب به ۵۶٫۵۷ میلیارد دلار (۴۹٫۳ میلیارد دلار در سال گذشته) و ۱۰٫۲۶ میلیارد دلار (۸٫۹۲ میلیارد دلار در سال گذشته) رسیده است.
بخش اشتراکها، سکوی نرمافزاریها و دستگاههای گوگل، که شامل مواردی مانند خدمت گوگل One، یوتوب پریمیوم و فروش سختافزار میشود، سریعترین رشد را به میزان تقریبی ۲۱ درصد در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده و درآمد آن به ۱۲٫۸۷ میلیارد دلار رسید.
رشد یوزران خدمتهای گوگل
علاوهبراین، طبق ریپورت آلفابت، اپلیکیشن هوش مصنوعی جمینای (Gemini) اکنون بیش از ۶۵۰ میلیون یوزر فعال دارد. تا مارس ۲۰۲۵ تعداد یوزران فعال ماهانه این خدمت ۳۵۰ میلیون اعلام شده بود.

علاوه بر رشد جمینای، آلفابت نیز از عملیات موفق خدمتهای دیگر خود در زمینه هوش مصنوعی خبر داده است. مثلاً، این شرکت اعلام کرده که تنها در ماه ژوئیه، بیش از ۱۰۰ میلیون یوزر برای حالت هوش مصنوعی (AI Mode) آن عضویت کردهاند. این خدمت اکنون با ۷۵ میلیون یوزر روزانه مواجه است.
در مجموع، آلفابت ریپورت داده است که بیش از ۳۰۰ میلیون اشتراک خریدی در سراسر خدمات خود، از جمله Google One و یوتوب پریمیوم، ثبت شده است.













