در طول تجربهی این بازی و عمداً در قالب اسناد و مدارکی که رازهای جهان آن را برملا میکنند، اشارات متعددی به بازیهای مرتبط با جهان پیوستهی رمدی میشود. مثلاً، در اسنادی که در دپارتمان تحقیقات (Research Department) ساختمان Oldest House پیدا میشود، بارها به «نویسندهای که رویدادهای فراطبیعی را تجربه کرده است» اشاره میشود که به وضوح منظور آلن ویک است. در اینجا به اتفاقات شهر Bright Falls نیز مستقیماً اشاره شده است.
نیز در برخی اسناد دیگر، به ماشین تایپی اشاره میشود که هر چه نویسنده روی آن مینویسد، به واقعیت میپیوندد. مشخصاً این همان تم اصلی بازی Alan Wake است که طرفداران با آن آشنایی دارند.
البته که نباید از بسته الحاقی AWE بگذریم که کل محتوای DLC پلی بین Control و Alan Wake محسوب میشود. در این DLC، جسی با دکتر امیل هارتمن (پزشک روان شناس Bright Falls) رو به رو میشود که تحت تأثیر نیروهای تاریکی قرار دارد. در نهایت، آلن ویک با صدا و نوشتههایش با جسی ارتباط برقرار میکند.
استودیوی رمدی با بستهی الحاقی AWE بهطور رسمی جهان بازی Control را به Alan Wake متصل کرد. اگر بخواهیم تایم لاین منظمی از این بازیها و محل ارتباط آنها ایجاد کنیم، به این ترتیب است:
- دهه ۱۹۵۰-۱۹۶۰: شکلگیری FBC و Oldest House
- Alan Wake (2010): اولین تجربیات آلن ویک در شهر برایت فالز و آغاز مقابله با حضور تاریکی
- وقوع رویداد AWE در برایت فالز: داستان آلن ویک از نظر FBC یک رویداد AWE است.
- Control (2019): پس از آن وقایع مربوط به لاگین جسی فیدن به Oldest House را داریم.
- بسته الحاقی AWE: در این نقطه، بهطور مستقیم سرنخهایی درباره آلن و حضور او در Dark Place داده شده و عملاً دو جهان Alan Wake و Control رو به هم گره میخورد.
- Alan Wake II (2023): روایت این بازی دنبالهی مستقیم Alan Wake محسوب میشود، ولی بهطور جدی به تحقیقات و رخدادهای FBC و اتفاقات Control نیز ارجاع داده میشود. بعضی شخصیتهای Control (مثل Dr. Darling) در پسزمینهی داستان این بازی حضور دارند یا حداقل ارتباط آنها تایید میشود.
علاوه بر این موارد، متیو پورِتا (بازیگر آلن ویک) و جیمز مککافری (صداپیشه مکس پین) هر دو در Control حضور دارند. در بعضی نوارهای ویدئویی دکتر دارلینگ (یکی از شخصیتهای مهم بازی)، او به یک «کارآگاه بدبین» اشاره میکند که شباهت زیادی به مکس پین دارد. نیز در برخی مکالمات و اسناد، صحبت از تجربه کابوسهای عجیبی میشود که بسیار شبیه به مراحل سورئال و راهروهای خونی در Max Payne است.
حتی گاهی شاهد اشارات غیرمستقیم به Quantum Break نیز هستیم. در کل Control عملاً نقطهی وصل شدن جهان رمدی محسوب میشود از این قبیل ارجاعات در آن زیاد به چشم میخورد.