به لطف بهروزرسانی جدید AI Mode گوگل، کشف در میان تصاویر، حتی با استفاده از توضیحات و اشارههای مبهم، برای یوزران آسانتر شده است.
براساس اعلام گوگل، این قابلیت روشی جدید و گفتگومحور برای خریدهای آنلاین است که به یوزران AI Mode این موتور کشف امکان میدهد کالایی را که به دنبالش هستند، توصیف کنند. گوگل میگوید توصیف این کالا میتواند مانند ارائه توضیح به یک دوست باشد. با این روش یوزران دیگر نیازی ندارند تا نتایج کشف را با فیلترهایی مثل رنگبندی، اندازه یا برند محدود کنند.
میتوانید با دستورات صوتی در AI Mode گوگل بهدنبال یک کالا بگردید
گوگل درباره این قابلیت جدید میگوید: «از امروز میتوانید یک سؤال را بهصورت محاورهای بپرسید و در AI Mode مجموعهای از نتایج تصویری دریافت کنید. سپس دقت کشفی خود را به شکلی که برایتان طبیعیتر است افزایش دهید، و بعد تصاویر غنیتری خواهید دید که با حالوهوایی که به دنبالش هستید مطابقت دارند و میتوانید به هر روشی که برایتان طبیعیتر است به کشف ادامه دادن دهید، مثلاً درخواست نشان دادن گزینههای بیشتری با حالتهای رنگبندیی تیره و طرحهای برجسته داشته باشید.»
برای مثال، یوزران AI Mode حالا میتوانند به دنبال کالایی مثل «شلوار جین که خیلی گشاد نباشد» بگردند و سپس نتایج را با درخواستهای اضافی مانند «میخواهم قد آن تا مچ پا باشد» یا «جین اسیدشوییشده نشانم بده» دقیقتر کنند. به گفته گوگل، AI Mode بهطور هوشمند مجموعهای مرتبط از گزینههای قابلخرید را به یوزران ارائه میدهد و به آنها اجازه خواهد داد تا بهراحتی برای خرید موارد موجود در نتایج کشف به سایت خردهفروشان مراجعه کنند.
نیز یوزران میتوانند کشفی خود را با بارگذاری یک تصویر مرجع یا گرفتن عکس برای یافتن نتایج بصری مشابه آغاز کنند یا ترکیبی از تصاویر و توضیحات را برای دقیقترکردن کشف به AI Mode بدهند. قابلیت کشفی محاورهای برای کشفهای تصویری عمومی نیز کار میکند، مثلاً میتوانید تصاویری برای الهام گرفتن در طراحی داخلی یک اتاق دریافت کنید.
قابلیتهای جدید کشفی تصویری AI Mode این هفته به زبان انگلیسی برای یوزران آمریکایی عرضه خواهد شد. گوگل میگوید این قابلیت جدید براساس Google Search با Lens و Image Search و قابلیتهای پیشرفته چندرسانهای و زبانی جمینای ۲.۵ ساخته شده است.