تویوتا آذرماه از ابرخودرو جدید GR GT با موتور V8 رونمایی می‌کند

بدون دیدگاه
تویوتا آذرماه از ابرخودرو جدید GR GT با موتور V8 رونمایی می‌کند

تویوتا در ماه دسامبر رسماً جانشین موردانتظار ابرخودرو لکسوس LFA مجهز به موتور V8 را معرفی خواهد کرد. قرار بود این ابرخودرو در نشان دادنگاه توکیو رونمایی شود و حتی دو نمونه اولیه قابل رانندگی از آن در جشنواره شتاب گودوود حضور داشتند. اما شمارش معکوس وب‌سایت شرکت ژاپنی نشان می‌دهد که مدل تویوتا GR GT سرانجام در تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذرماه) رونمایی خواهد شد.

تویوتا GR GT به‌عنوان رقیب استون مارتین DB12، اولین حضور عمومی خود را در نشان دادنگاه خودرو توکیو در ژانویه تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود GR GT ورژن‌ای از GT3 GR مسابقه‌ای باشد؛ خودرویی که کانسپت آن در سال ۲۰۲۲ معرفی شده بود. هر دو مدل در رویداد صعود به تپه در جشنواره شتاب گودوود در ژوئیه شرکت کردند.

زمان نهایی عرضه تویوتا GR GT

ورژن تولیدی GT3 GR احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۶ وارد نشان دادنگاه‌ها خواهد شد. قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی شرکت‌های حاضر در مسابقات GT3 را موظف می‌کند تا یک ورژن جاده‌ای مرتبط با مدل مسابقه‌ای را تولید کنند. استون مارتین، بی‌ام‌و، فراری، فورد، لامبورگینی، لکسوس، مک‌لارن، مرسدس AMG و پورشه همگی ورژن‌های جاده‌ای خودروهای GT3 را به فروش می‌رسانند.

تویوتا پیش‌تر گفته بود که به ادامه دادن «تجاری‌سازی خودروهای مسابقه‌ای به جای صرفاً تطبیق خودروهای تولیدی برای استفاده در مسابقات» ادامه دادن خواهد داد؛ همان کاری که با هاچ‌بک GR یاریس انجام داد.

هنوز جزئیات فنی GR GT منتشر نشده است. هنگام بالا رفتن از تپه گودوود، صدای غرش یک موتور V8 از نمونه اولیه GT3 شنیده می‌شد، اما خودروی آزمایشی جاده‌ای از یک پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد که احتمالاً برای رعایت مقررات آلایندگی اروپا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:  جزئیات موتور نسل جدید شاسی بلند تویوتا FJ کروزر اعلام شد

درحال‌حاضر هیچ‌یک از مدل‌های GR از پیشرانه هیبریدی استفاده نمی‌کنند، اما بخش پرفورمنس تویوتا به‌طور گسترده درحال آزمایش این فناوری است. «هیرویوکی یامادا»، مهندس GR که روی این پروژه کار می‌کند، سال گذشته گفت: «ما می‌توانیم از پیشرانه هیبریدی برای خودروهای آینده استفاده کنیم. به‌دلیل مسائل مربوط به آلایندگی، این فناوری را در خودروهای مسابقه‌ای خود به‌کار خواهیم گرفت.»

او افزود: «ما این فناوری را در خودروهای مسابقه‌ای و سواری به‌کار خواهیم برد. در آینده، ما به‌دنبال پیشرانه‌ای با مصرف سوخت بهینه‌تر برای خودروهای GR هستیم.»

هنوز مشخصاتی درباره ورژن جاده‌ای این ابرخودرو منتشر نشده است، اما ورژن مسابقه‌ای با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم توان ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. با اضافه شدن سیستم هیبریدی، انتظار می‌رود ورژن جاده‌ای قدرتی نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار داشته باشد تا بتواند با استون مارتین ونتیج S جدید با قدرت ۶۷۱ اسب بخار رقابت کند.

برچسب‌ها: پورشه, تویوتا, فورد, لامبورگینی, لکسوس

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید