در تازهترین اخبار گیمینگبولت میخوانیم که استودیو Starbreeze اعلام کرد پروژه Baxter که قرار بود بازی کوآپ جدیدی از جهان Dungeons and Dragons باشد و در سال ۲۰۲۶ منتشر شود، کنار گذاشته شده است. به گفته سازنده، پس از یک بررسی کردن استراتژیک، هیئت مدیره استودیو احساس کرد که منابع باید به بهترین شکل برای رشد و گسترش مجموعه Payday استفاده شوند.
آدولف کریستیانسون، مدیرعامل استودیو Starbreeze، در یک بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: «این یک تصمیم دشوار اما ضروری بود. استراتژی واضح ما این است که Payday یکی از نمادینترین آیپیهای این صنعت به شمار میآید و پتانسیل و اجازه دسترسیپذیری بالایی دارد؛ بنابراین باید با تمرکز سرمایهگذاری و استعداد خود روی این مجموعه، گسترش آن را تا حداکثر شتاب ارتقا دهیم.
ما باید بازیکنها را با محتوای بیشتری درگیر نگه داریم و موقعیت استودیو را بهعنوان رهبری مقتدر در سبک تیراندازی سرقتمحور تثبیت کنیم. رسیدن به این هدف در گرو تقویت تمرکز ما روی ایجاد قویترین ارزشهای بلندمدت برای بازیکنها، توسعهدهندگان و سهامداران است.»
استودیو برنامه دارد تا سازندگان پروژه Baxter را به پروژههای دیگر خود که برجستهترین آنها از مجموعه Payday است، منتقل کند. با این حال اخراج تقریبا ۴۴ پیمانکار و کارمند از بخش توسعه بازیها تایید شده است. پروژه خدمت زنده Baxter با آنریل انجین ۵ در حال توسعه بود، اما هیچ نشان دادنی از گیمپلی آن منتشر نشد و حتی نام رسمی نداشت.