شرکت OpenAI درحال بررسی کردن روشهای افزایش درآمد است و اضافه کردن تبلیغات به ChatGPT یکی از گزینههای آن محسوب میشود. نیک تورلی مدیر ChatGPT، در مصاحبهای گفت که این گزینه را بهطور کامل رد نمیکند، اما تأکید دارد که ادغام تبلیغات باید دقیق و خوشسلیقگی انجام شود.
تورلی میگوید OpenAI قصد دارد کالاها دیگری هم بسازد که شاید با تبلیغات سازگار باشند، اما ChatGPT به دلیل تمرکز عمیق بر اهداف یوزران، احتمالاً محصول مناسبی برای تبلیغات نباشد. او به رشد سریع مدل اشتراکی و فرصتهای فراوان در این باره نیز اشاره کرد.
طبق ریپورت بلومبرگ، OpenAI پیشبینی میکند در سال جاری ۱۲٫۷ میلیارد دلار با اشتراکها درآمد داشته باشد که بیش از سه برابر درآمد ۳٫۷ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۴ است. بااین حال، شرکت هنوز بیشتر از درآمدش هزینه میکند و انتظار دارد تا سال ۲۰۲۹ به جریان نقدی مثبت برسد. ChatGPT تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون یوزر رایگان و ۲۰ میلیون نفر مشترک پولی دارد.
سم آلتمن مدیرعامل OpenAI در مورد اضافه کردن تبلیغات نظر دوگانهای دارد. او سال گذشته در دانشگاه هاروارد گفت که ادغام تبلیغات با هوش مصنوعی تا حدی نگرانکننده است و گزینهی آخر برای ChatGPT است، اما در مصاحبهی بعدی اعلام کرد که کاملاً مخالف آن نیست. این تصمیمها درحالی مطرح میشوند که شرکت رقیب یعنی xAI، برنامهی قویتری برای اضافه کردن تبلیغات به گراک دارد.
یکی دیگر از روشهای درآمدزایی OpenAI، گرفتن درصدی از خرید کالاها پیشنهادی در ChatGPT است. تورلی میگوید این پروژه به نام Commerce in ChatGPT درحال دردست بررسی کردن قرار دارد.