طبق آخرین اخبار سینما و تلویزیون و به نقل از رسانه dexerto، یک زن بریتانیایی پس از دیدن تبلیغ سریال Pluribus از خدمت اپل تیوی پلاس روی یخچال هوشمند سامسونگ خود، بهدلیل شوک عصبی راهی بیمارستان شد. این تبلیغ که حاوی نوتیفیکیشنی با مضمون «متاسفیم که ناراحتت کردیم، کارول» بود، باعث شد این شخص که سابقه بیماری دارد، تصور کند فردی ناشناس در حال برقراری ارتباط شخصی با او است و دچار یک حمله روانپریشی شده است.
ماجرا از آنجا رسانهای شد که یوزری با نام Fun-Blueberry-2147 در شبکه اجتماعی ردیت توضیح داد که خواهرش مبتلا به اسکیزوفرنی است و تقریبا هر ۲ سال یکبار سابقه حملات روانپریشی دارد. طبق گفتههای این یوزر، خواهرش با دیدن این نوتیفیکیشن روی نشان دادنگر LED یخچال، باور کرده بود که این نوتیفیکیشن مستقیما او را اشتباهب قرار داده است و بلافاصله با تاکسی خود را به بخش اورژانس رساند.
این بیمار به مدت ۲ روز تحت نظر پزشکان بود و داروهایش برای کنترل وضعیت تغییر کرد. چند روز بعد، این یوزر ردیت اسکرینشاتی از همان تبلیغ را در فیسبوک دیدن کرد. تصویر تبلیغاتی دارای پسزمینه زرد روشن و متن اشتباهب به شخصیتی به نام «کارول» بود که به داستان سریال Pluribus مربوط میشود. پس از نشان دادن تصویر به بیمار، او تایید کرد که دقیقا همین نوتیفیکیشن را روی یخچال دیده است.
یوزران در بخش مشاوره حقوقی ردیت بحثهای گستردهای درباره احتمال نقض قوانین تبلیغاتی بریتانیا توسط این آگهی کردند. اگرچه خود محتوای تبلیغ قانونی است، اما سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا بر «محل مناسب» نشان دادن تبلیغات نظارت دارد. نشان دادن آگهی که شبیه به یک نوتیفیکیشن شخصی روی لوازم خانگی به نظر میرسد، میتواند از نظر قانونی و اخلاقی چالشبرانگیز باشد.
ریپورتهای دیگری نیز از سوی سایر دارندگان یخچالهای هوشمند سامسونگ منتشر شده که با همین تبلیغ سریال Pluribus مواجه شدهاند. این حادثه نگرانیهای گستردهتری را درباره نحوه نشان دادن تبلیغات در دستگاههای هوشمند خانگی ایجاد کرده است؛ بهویژه محتواهایی که با لحنی نوشته شدهاند که شبیه به ارتباط مستقیم با یوزر به نظر میرسند.













