از نگاه مخاطبان این تنوع بیسابقه شاید بهترین زمان برای لذتبردن از بازیها باشد؛ چرا که گزینههای فراوانی در بازههای قیمتی مختلف و روی سکوی نرمافزاریهای گوناگون در دسترس است. حتی خدمتهای ابری نیز امکان تجربهی آثار بزرگ را بدون سختافزار پرقدرت فراهم کردهاند.
اما برای توسعهدهندگان، اوضاع پیچیدهتر است. بازیهایی مانند Fortnite و دیگر آثار لایو خدمت بهعنوان «رقبای دائمی» سهم بزرگی از زمان بازیکنان را میبلعند و جایی برای عرضه و عملیات موفق بازیهای جدید باقی نمیگذارند. استودیوها معمولاً تعطیلی یا تعدیل نیرو را به «زیادی بودن بازیها» ربط نمیدهند.
بااینحال این یک واقعیت تازه در صنعت است که امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید با آن کنار بیایند. به گفته شرایر، این موضوع نه لزوماً یک مشکل حلشدنی است و نه الزاماً باید بهعنوان بحران دیده شود. اما نمیتوان انکار کرد که رشد انفجاری بازیها در سالهای اخیر شرایط عادی جدیدی برای صنعت ایجاد کرده که توسعهدهندگان پنج سال پیش با آن مواجه نبودند.