شبیهترین به رقیب؛ شاید این دقیقترین توصیف از استراتژی رشد شیائومی باشد؛ مسیری که شرکت چینی در آن نهتنها از تقلید آشکار واهمهای ندارد؛ بلکه با بیپروایی عامدانه آن را به بخشی از هویت و DNA خود تبدیل کرده است.
طبیعتاً پشت چنین انتخابی، منطق روشنی هست؛ شیائومی و بسیاری از برندهای چینی برای صرفهجویی در هزینههای هنگفت تحقیقوتوسعه، ترجیح میدهند سوار بر اسب برندهی دیگری شوند و مسیر آزموده را با ریسکی کمتر طی کنند. از سوی دیگر، وقتی برندهایی مانند اپل از مقبولیت بالایی برخوردارند، حرکت قدمبهقدم در مسیر مشابه، هموار و بدون ریسک بهنظر میرسد؛ بهعبارت دیگر، شیائومی یک هدف مشخص دارد: پیمودن مسیر اصلی رقبا، بدون کمکاریها و خساست آنها.
نمونهی بارز هدف شیائومی را میتوان در تصمیم اخیرش دید؛ وقتی لو ویبینگ، رئیس هیئتمدیرهی شیائومی، چند روز پساز رونمایی سری آیفون ۱۷ در پستی در شبکهی اجتماعی «ویبو» اعلام کرد که پرچمداران بعدی شیائومی، بهجای سری «۱۶» سری شیائومی ۱۷ نام خواهند گرفت، نمیدانستیم باید بخندیم یا افسوس بخوریم. او حتی از اضافهشدن ورژنای با پسوند Pro Max با طراحی مشابه سری آیفون ۱۷ پرو به خانوادهی گوشیهای جدید شیائومی خبر داد؛ اقدامی که کافی بود تا شیائومی به سوژهی اصلی شوخیهای یوزران در شبکههای اجتماعی تبدیل شود.
اکنون پرماجراترین گوشی چینیها، شیائومی ۱۷ پرومکس، به دفتر زومیت رسیده است تا با بررسی کردن همهجانبهی آن، تصویری دقیق از عملکرد و توانمندیهایش در بخشهای مختلف ارائه کنیم. با بررسی کردن شیائومی ۱۷ پرومکس همراه زومیت باشید.
شیائومی ۱۷ پرو مکس از سوی فروشگاه موبوتل برای بررسی کردن در اختیار زومیت قرار گرفته است.
طراحی؛ لوکس نه! ولی دوستداشتنی
با داغشدن موج طراحی «پلاتو» در آیفونهای جدید (همان برآمدگی مستطیلی پشت گوشی)، شیائومی بار دیگر تصمیم گرفت شانس خود را برای احیای ایدهی بهکاررفته در Mi 11 Ultra را امتحان کند؛ ایدهای که در شیائومی ۱۷ پرومکس پختهتر و یوزردیتر بهنظر میرسد و با جایدادن نشان دادنگر ثانویهی ۲٫۹ اینچی روی برآمدگی پشتی، مزیت رقابتی تازهای را به میدان آورده است.



![شرایط فروش چانگان ایدو EV460 از سوی سایپا اعلام شد [آبان ۱۴۰۴]](https://zinext.ir/wp-content/uploads/2025/10/شرایط-فروش-چانگان-ایدو-EV460-از-سوی-سایپا-اعلام-شد.webp)









