بررسی بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater | متال گیر بدون کوجیما؟

بدون دیدگاه
کاور بررسی بازی متال گیر سالید دلتا

برای عاشقان ویدیوگیم، مجموعه متال‌گیر به معنای شکل‌گیری یک ژانر است. اکشنِ جاسوسی/مخفی‌کاری. اما برای اشخاصی که با این سری‌بازی آشنایی ندارند، باید گفت که سری متال‌گیر مجموعه‌ای ضد جنگ و پرسش‌گر از بازی‌ساز ژاپنی به نام هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) است که با دست‌مایه کردن مفاهیمی مانند سلاح هسته‌ای، تاریخ حقیقی، ژنتیک و هویت، زبان، ملیت و ترکیب هوشمندانه این عناصر با آگاهی سیاسی، در کنار نوآوری‌هایش در قصه‌سرایی و بازی‌آفرینی (گیم‌دیزاین)، بدعت‌گذاری‌هایی جدر در هنر هشتم انجام داد. این مجموعه بازی‌ها به‌اندازه‌ای تاثیرگذار و الهام‌بخش بودند که هر یک از قسمت‌هایش به‌مثابه پرتره‌ای هنرمندانه، در دل تاریخ بازی‌ها جاودانه شد و حالا نوبت به سومین قسمت از این مجموعه رسیده است. شاهکاری که در طول تاریخ صنعت بازی، برای حراست از آن کارهای زیادی انجام شده و حالا نوبت به تیم «ویچرس استودیوز» است تا به‌نوبه‌ی خود، بازی متال گیر سالید ۳: اسنیک ایتر را نوسازی و آن را به نسل جدید از مخاطبان معرفی و منتقل کند.

در خط زمانی از قصه‌ی مجموعه‌ی متال‌گیر، بازی متال‌گیر سالید ۳ نقطه‌ای است که اتفاقات سری را آغاز می‌کند. داستان متال گیر سالید ۳: اسنیک ایتر با یک عملیات جاسوسی نسبتا ساده در دوران جنگ سرد آغاز می‌شود. جک با اسم رمز «مار عریان» یا «نیکد برنامه اسنیک» برای فراری دادن یک فیزیک‌دان هسته‌ای روس به نام «سوکولوف» به روسیه اعزام می‌شود اما زمانی که می‌فهمد مرشد و استاد ابدی‌اش، یعنی «بیگ باس»، برای گروهی از مزدوران روس کار می‌کند و آن‌ها را به سلاح هسته‌ای مسلح کرده است، حالا باید برای جلوگیری از درگیری سومین جنگ جهانی، ماموریت «اسنیک ایتر» را آغاز کند؛ دستور: نجات سوکولوف، از بین بردن سلاح ویران‌گر روس‌ها و کشتن بیگ باس.

«متال‌گیر سالید دلتا» یک یادآوری مهم است. دوباره به‌یادمان می‌اندازد که چطور یک ویدیوگیم با تکیه‌بر زیربنای سیاسی، تکان‌دهنده‌ترین درام ممکن را تحویل بازیکنانش داد. حالا به‌این درام خارق‌العاده، شخصیت‌ها، کاراکترپردازی صحیح و نویسندگی درجه یک را اضافه کنید. از استادی که در اوج وطن‌پرستی و شرافت، در چنگال سیاست‌مداران به ستیز با شاگرد وفادارش مجبور می‌شود، سرباز غرق در شور خدمت به‌وطن در دورترین نقطه از پیچیدگی‌های میدان مبارزه، راه و رسم جنگ را از سخت‌ترین و دردآورترین روش‌های ممکن می‌آموزد؛ بلوند اغواگر که دل در کمند مار عریان قصه از کف می‌دهد و فرماندهی که روز خود را در رویاپردازی برای یک دوئل انتقامی با «اسنیک» شب می‌کند. همه و همه، شخصیت‌هایی هستند که از خرید پر شده از وسواس‌شان، مجموعه‌ای که امروز درموردش صحبت می‌کنیم را پایه‌گذاری کردند.

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید