به نوشته گیمینگبولت، برای بسیاری از طرفداران که انتظار داشتند استودیو گیم ساینس از دنباله یا بسته الحاقی بازی موفق Black Myth: Wukong رونمایی کند، معرفی شدن بازی Black Myth: Zhong Kui غافلگیرکننده بود. سپس فنگ جی، مدیرعامل استودیو گیم ساینس بهخاطر تغییر رویکرد سازندگان از ساخت دنباله به توسعه یک پروژه کاملا جدید اشاره کرد و گفت که این تغییر ناشی از «سردرگمی، پوچی و نوعی ترس» بوده است.
به گفته فنگ جی، شروع تغییر رویکرد استودیو از زمانی شروع شد که کار روی بسته الحاقی Black Myth: Wukong را آغاز کرد: «چیزی که واقعاً نمیتوانستم از آن دوری کنم، احساساتی مثل سردرگمی، پوچی و نوعی ترس بود. مهم نیست که تا چه اندازه بخاطر شاد نبودن احساس شرمندگی داشتم، این احساسها بهصورت موجهای غیرقابل کنترل به سراغم میآمدند و مدام از خودم میپرسیدم که آیا روی یک بسته الحاقی کار میکنی یا نه؟ کد برنامهام شخصیتها در آن خواهند بود؟ چه زمانی منتشر خواهد شد؟
بااینحال به عنوان یک فرد بالغ به خوبی توانستم این احساسات را مخفی کنم و خودم را متقاعد کنم که میتوانم با کنترل شرایط به ساخت یک بسته الحاقی خوب بپردازم؛ زیرا میدانستم افرادی که منتظر تجربه بسته الحاقی هستند، همان عاشقان Black Myth: Wukong و گیم ساینس به شمار میآیند که ما را تا این حد از عملیات موفق رساندهاند.»