فراری در مراسمی در میلان از برگشت نام افسانهای آزمایشاروسا خبر داد؛ اما اینبار با پیشرانهی هیبریدی قدرتمند که آن را به جانشین SF90 Stradale بدل میکند.
مدل جدید با نام آزمایشاروسا ۸۴۹ از موتور هشت سیلندر توربو ۴ لیتری در بخش عقب-میانی بهره میبرد که بهتنهایی ۸۱۸ اسببخار قدرت تولید میکند. ترکیب آن با سه موتور برقی توان لاگآوتی را به ۱,۰۳۵ اسببخار میرساند؛ ۵۰ واحد بیشتر از SF90.
خودرو جدید فراری با باتری ۷٫۴۵ کیلوواتساعتی میتواند تا حدود ۱۵ کیلومتر صرفاً با نیروی برق حرکت کند.
عملکرد خودرو مطابق انتظار فراری خیرهکننده است؛ شتاب صفر تا ۱۰۰ در کمتر از ۲٫۳ ثانیه و رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر در ۶٫۳۵ ثانیه رخ میدهد. حداکثر شتاب به ۳۳۰ کیلومتربرساعت میرسد.
قیمت خودرو در ورژنی کوپه ۴۶۰ هزار یورو و برای مدل اسپایدر ۵۰۰ هزار یورو است. تحویل خودرو در اروپا از نیمهی دوم سال آینده آغاز میشود، اما آمریکاییها بهدلیل تعرفههای دولت دونالد ترامپ باید تا سال ۲۰۲۶ منتظر بمانند و قیمت بالاتری بپردازند.
فراری امیدوار است معرفی آزمایشاروسا جدید راه را برای نخستین خودرو تمامبرقیاش هموار کند؛ مدلی که طبق برنامه در بهار ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد. با این حال، مدیران شرکت میگویند تقاضا برای خودروهای برقی پرفورمنس اکنون «صفرشدن» است.