هرچند سوپرمموری در نگاه اول محصولی یوزردی برای مصرفکنندگان بهنظر میرسد، اما در عمل بیشتر شبیه زمین بازی توسعهدهندگان است؛ جایی که برنامهنویسان میتوانند ابزار را از نزدیک آزمایش کنند، با قابلیتهایش آشنا شوند و آن را در جریان کاری یا اپهای خود به کار بگیرند.
البته میدان رقابت در حوزهی «حافظهی هوش مصنوعی» بههیچوجه خلوت نیست. استارتاپهایی مانند Letta (با حمایت فلیسیز ونچرز) و Mem0 که شاه هم مدت کوتاهی در آن کار میکرد؛ در حال توسعهی یک لایه حافظه برای «ایجنتها» هستند.
از سوی دیگر یکی از سرمایهگذاران خود سوپرمموری، یعنی Susa Ventures، با سامسونگ در استارتاپی به نام Memories.ai سرمایهگذاری کرده است که میتواند از تحلیل هزاران ساعت ویدیو، دیدگاههای جدید استخراج کند.
بااینحال شاه میگوید هرچند این استارتاپها ممکن است به صنایع و موارد استفاده متفاوتی خدمت کنند، اما سوپرمموری به دلیل تأخیر (latency) کمتر و عملکرد بالاتر متمایز خواهد شد.
جاشوا براودر نیز همین دیدگاه را دارد و میگوید: «هر روز شرکتهای بیشتری در حوزهی هوش مصنوعی به یک لایهی حافظه نیاز پیدا میکنند. راهکار سوپرمموری نهتنها عملکرد بسیار بالایی دارد، بلکه به شما امکان میدهد زمینههای مرتبط با درخواستتان را بهشتاب شناسایی کنید.»