این ماشین جذاب ژاپنی مانند گوشی‌ها آپدیت می‌شود

بدون دیدگاه
این ماشین جذاب ژاپنی مانند گوشی‌ها آپدیت می‌شود

آکورا ورژن‌ی مفهومی RSX را در هفته خودرو مونتری رونمایی کرد؛ مدلی که پیش‌نشان دادن محصولی برقی و در آستانه‌ی تولید است.

حدود ۲۵ سال پیش، آکورا RSX به‌عنوان جانشین اینتگرا معرفی شد؛ مدلی که در همان مسیر حرکت کرد و ورژن‌ای لوکس‌تر از هوندا سیویک به‌شمار می‌رفت. اکنون RSX برگشته، اما در قالبی کاملاً متفاوت: شاسی‌بلند برقی اسپرت و چشم‌نواز.

برخلاف ZDX که روی سکوی نرم‌افزاری اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده، RSX پروژه‌ای بومی است و نخستین خودرو تولیدی است که از سکوی نرم‌افزاری اختصاصی جدید هوندا استفاده می‌کند؛ همان سکوی نرم‌افزاریی که با نمونه‌های کانسپت سری هوندا زیرو معرفی شد.

قرار است RSX در خط تولید مریس‌ویل اوهایو و در کنار ورژن‌ی بنزینی اینتگرا ساخته شود. آکورا این خودرو را «پروتوتایپ» می‌نامد، اما نمونه‌های مفهومی هوندا معمولاً تفاوت چندانی با ورژن‌ی تولیدی ندارند. بنابراین طراحی نهایی RSX تقریباً همین است.

RSX از سیستم چهارچرخ‌محرک با دو موتور، تعلیق دوبل جناقی در جلو و ترمزهای برمبو بهره می‌برد. نمونه‌ی مفهومی رینگ‌های ۲۱ اینچی دارد و بخش عقبی پهن آن با الهام از نسل دوم NSX طراحی شده است.

خودرو جدید آکورا با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید ASIMO OS کار می‌کند؛ سیستمی که نام خود را از ربات انسان‌نمای محبوب هوندا گرفته. آکورا RSX را «خودرو نرم‌افزارمحور» می‌داند؛ مدلی که علایق و ترجیحات یوزر را به مرور یاد می‌گیرد و مانند گوشی‌ها آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کند.

RSX به درگاه شارژ استاندارد NACS تسلا مجهز می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان منبع برق برای سایر وسایل استفاده کرد.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی توان، ظرفیت باتری، برد یا قیمت خودرو در دست نیست. تنها می‌توان حدس زد چون، با در نظر گرفتن ابعاد کوچک‌تر نسبت‌به ZDX، قیمت پایین‌تری داشته باشد.

برچسب‌ها: تسلا, ربات, هوندا

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید