ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی در ایکس اعلام کرده که مالکان خودروهای تسلا میتوانند با ورژن جدید نرمافزار کمکراننده این شرکت هنگام رانندگی نوتیفیکیشن فرستادن کنند. البته این کار در اکثر ایالتهای آمریکا غیرقانونی است.
ماجرا از آنجا شروع شد که یک یوزر متوجه شد ورژن جدید نرمافزار Full Self-Driving تسلا هنگام استفاده از گوشی در رانندگی، هشدار همیشگی را نشان دادن نمیدهد. ماسک در پاسخ نوشت که این آپدیت باتوجهبه وضعیت ترافیک اطراف ممکن است چنین اجازهای بدهد. ماسک توضیحات بیشتری ارائه نکرد و شرکت تسلا نیز تیم روابطعمومی فعال ندارد که بتواند اطلاعات تکمیلی بدهد.
فرستادن نوتیفیکیشن در هنگام رانندگی در اغلب ایالتهای آمریکا کاری غیرقانونی است
طبق دادههای اداره آمار حملونقل آمریکا، در تقریباً همه ۵۰ ایالت این کشور نوتیفیکیشن دادن هنگام رانندگی نباید و حدود نیمی از ایالتها هرگونه استفاده دستی از تلفن همراه در هنگام رانندگی را غیرقانونی اعلام کردهاند.

با وجود هیاهوی دائمی ماسک، Full Self-Driving همچنان یک سیستم کمکراننده است و خودروهای تسلا را کاملاً خودران نمیکند. در ورژنهای ابتدایی، رانندگان باید حتی هنگام فعال بودن Full Self-Driving دستهای خود را روی فرمان نگه میداشتند. این الزام بعدها پاک کردن شد و رانندگان میتوانند دستهای خود را بردارند، بهشرط اینکه دوربین داخل کابین تشخیص دهد که همچنان به جاده توجه دارند.
اداره ملی ایمنی راههای آمریکا پس از آنکه بیش از ۵۰ ریپورت از عبور خودروهای تسلا از چراغقرمز یا لاگین به لاین اشتباه دریافت کرد، تحقیقات خود درباره نرمافزار Full Self-Driving تسلا را آغاز کرده است. این نهاد نیز در حال بررسی کردن تصادفهای ریپورتشده در شرایط دید کم مرتبط با Full Self-Driving است.
تسلا نیز در آستانه پایان یک نبرد حقوقی با اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا بر سر بر سر شیوه بازاریابی Full Self-Driving و ورژن ضعیفتر آن یعنی Autopilot است. این نهاد در کالیفرنیا تسلا را متهم کرده که سالها مشتریان را گمراه نموده و این تصور را ایجاد کرده که خودروهایشان میتوانند کاملاً خودران حرکت کنند.












