نهاد ناظر بر تبلیغات در ایالات متحده به شرکت AT&T توصیه کرد تا شیوهی تبلیغات خود برای ارائهی «آیفون رایگان» را اصلاح کند. اپراتور آمریکایی آگهیهایی با این مضمون منتشر کرده بود: «ببینید چگونه همه میتوانند آیفون ۱۶ پرو را از ما تحویل بگیرند.»
توصیه از سوی هیئت بازبینی ملی تبلیغات (NARB) مطرح شد. ماجرا زمانی آغاز شد که شرکت ورایزن ابتدا شکایتی را نزد بخش ملی تبلیغات (NAD) مطرح کرد. AT&T در دادگاه شکست خورد و درخواست تجدید نظر داد؛ اما اکنون NARB نیز حکم اولیه را تایید کرده است.
NARB مشکل اصلی را در این میدید که AT&T در تبلیغات خود، این نکته را بهصورت شفاف ذکر نکرده بود که «آیفون برای همه» تنها شامل طرحهای خاصی از خدمات میشود.
در حکم اولیهی NAD آمده بود که برخی افراد شاید عبارت «همه» را به معنای هر فردی که مشترک AT&T میشود، تفسیر کنند. پس، شاید یوزران با این واقعیت که صرفاً مشترکشدن برای دریافت آیفون رایگان کافی نیست، فریب بخورند.
NARB به AT&T توصیه کرد که تبلیغات خود را اصلاح کند تا دیگر این نوتیفیکیشن گمراهکننده را منتقل نکند، یا اینکه باید به وضوح و روشن بگوید که مشترکین طرحهای اقتصادی واجد شرایط نیستند.
AT&T تایید کرد که تصمیم NARB را رعایت خواهد کرد.












