کامنتها نهایی درباره عملکرد کلی دمو
دیجیتال فاندری عملکرد کلی بازی در نشان دادن جلوههای گرافیکی مدرن و واقع گرایانه را خیره کننده و بسیار جذاب توصیف میکند. نورپردازی بازی با بهرهگیری از آخرین قابلیتهای Path Tracing و Ray Reconstruction، بسیار چشمگیر و البته واکنشگرا ظاهر میشود؛ یعنی نحوهی نشان دادن و واکنش سایهها و روشنایی محیطی به رفتار بازیکن، چیزی است که تاکنون در بازیهای این مجموعه دیده نشده بود.
به این ترتیب اگر این بازی را روی یک نشان دادنگر LCD یا غیر OLED تجربه کنید، احتمالاً با حجم زیادی از بک لایت یا نور پس زمینهای که در محیطهای تاریک مطلق اذیت کننده ظاهر میشوند، مواجه خواهید شد.
این دمو بیش از این که به مکانیکهای گیم پلی بازی اختصاص داشته باشد، روی حل پازلها و پنهان شدت از دست موجود ناشناختهای تمرکز دارد که بیشتر یادآور تجربه بازی Alien Isolation است.
نکتهی جالب توجه دیگر این است که حتی زمانی که در حالت اول شخص به تجربه بازی میپردازید، جزئیات بالای انیمیشنهای حرکات کاراکتر در سطوح بازتاب کننده دیده میشود.
Resident Evil: Requiem اولین ورژن از سری است که به شکل تخصصی از موتور ارتقایافته RE neXt بهره میبرد و به توان سختافزاری جدید نسل فعلی متکی است. این ورژن از Path Tracing برای نورپردازی، بازتاب و سایههای داینامیک و واقعگرایانه کمک میکند. نیز ترکیب این فناوری با DLSS 4 و قابلیت بازسازی Ray Reconstruction ارائه شده توسط انویدیا، تجربهای بسیار باکیفیت و کارآمد را رقم زده است.
یک سری نقاط ضعف جزئی هم وجود دارند که البته چون، با در نظر گرفتن این که این بازی هنوز در دست توسعه قرار دارد، احتمالاً در ورژن نهایی به طور کامل برطرف خواهند شد تا شاهد عرضهی یک بازی کم نقص و ارزشمند دیگر از مجموعهی بزرگ رزیدنت اویل باشیم. با وجود این نقصهای جزئی، ارائه کلی بازی «اساساً بینقص» و «به طرز شگفتانگیزی صیقل داده شده» توصیف شده است.