آئودی کانسپت C معرفی شد؛ ترکیبی از مدل‌های TT و R8 با موتور برقی

بدون دیدگاه
آئودی کانسپت C معرفی شد؛ ترکیبی از مدل‌های TT و R8 با موتور برقی

از زمان توقف تولید آئودی R8 و آئودی TT، این شرکت دیگر خودرو اسپرتی در خط تولید خود ندارد. بنابراین لازم بود تا این خودروساز آلمانی از یک محصول اسپرت و جدید رونمایی کند. آئودی کانسپت C که یک مدل مفهومی است، اکنون به‌عنوان پیش‌نشان دادن خودرو اسپرت جدید این شرکت معرفی شده است.

ورژن تولیدی براساس آئودی کانسپت C در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهد شد. به گفته آئودی تنها چند مورد محدود همچون دستگیره‌های درب، سنسورها و الزامات ایمنی به خودرو تولید انبوه اضافه خواهند شد و ورژن نهایی تفاوت چندانی با مدل مفهومی نخواهد داشت.

آئودی کانسپت C، نمادی از زبان طراحی جدید شرکت

آئودی کانسپت C چیزی فراتر از یک ماشین اسپرت اروپایی با نشان چهار حلقه مشهور این شرکت است. کانسپت C در واقع زبان طراحی جدید آئودی را به نشان دادن می‌گذارد. این زبان طراحی تحت نظر مدیر ارشد خلاقیت آئودی، «ماسیمو فراسلا»، خلق شده است. او از ژوئن ۲۰۲۴ این سمت را در اختیار دارد. در زبان طراحی جدید آئودی شاهد پاک کردن همه چیز به جز موارد ضروری هستیم، طرحی که با عنوان «سادگی رادیکال» شناخته می‌شود.

آئودی کانسپت C به وضوع شبیه به آخرین نسل آئودی TT است اما نمادهای دیگری را نیز می‌توان در این خودرو یافت. طراحان آئودی از برترین خودروهای کوپه این برند شامل آئودی R8، مدل مفهومی اووس (Avus) در سال ۱۹۹۱، خودروهای مسابقه‌ای اتویونیون (Auto Union) و مدل مفهومی رزمیر (Rosemeyer) متعلق به سال ۲۰۰۰ الهام گرفته‌اند.

فرمان خودرو

کانسپت C می‌تواند به‌صورت هم‌زمان یک رودستر و یک کوپه باشد. این خودرو دو نفره یک سقف جمع‌شونده برقی دوتکه دارد که برای اولین بار در یک خودرو آئودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانند مدل‌های مفهومی جدید، این خودرو شیشه عقب ندارد و به‌جای آن سه تیغه افقی شروع کردن کردن شده است که یکی از آن‌ها چراغ ترمز سوم را به نشان دادن می‌گذارد.

مشخصات فنی و ابعاد

از نظر ابعاد و اندازه، کانسپت C به مدل R8 نزدیک‌تر و از آئودی TT بزرگ‌تر است. طول این خودرو ۴۵۲۱ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۸۱ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۲۷۷ میلی‌متر و فاصله محوری کانسپت C نیز ۲۵۶۷ میلی‌متر است. این خودرو روی رینگ‌های ۲۱ اینچی دو رنگ‌بندی سوار شده است و وزن خالص آن به ۱۶۹۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو براساس سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی در دو ورژن چهارچرخ محرک و دیفرانسیل عقب ارائه شده‌ است.

کنسول وسط

از آن‌جایی که هر دو برند پورشه و آئودی زیرشاخه فولکس واگن هستند، احتمالاً خودرو اسپرت جدید آئودی از مشخصات فنی مشابهی با مدل‌های برقی پورشه باکستر و کیمن استفاده خواهد کرد. مدل‌های جدید پورشه ۷۱۸ برقی در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهند شد. هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که ورژن‌های بنزینی عرضه نخواهند شد و خودروهای اسپرت جدید تنها با پیشرانه برقی عرضه می‌شوند.

مدل مفهومی برقی

آئودی در سال ۱۹۹۵ با معرفی خودرو اسپرت و کوپه TT، توانست واکنش بسیاری از علاقه‌مندان را برانگیزد. سه دهه پس از ‌آن دوران، شرکت آلمانی در تلاش است تا عملیات موفق خود را تکرار کند. آئودی برای سال‌ها در بخش خودروهای اسپرت از بی‌ام‌و عقب افتاده است و اکنون می‌خواهد به اوج بازگردد. بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد یک کوپه برقی بتواند با نسل جدید خودروهای بی‌ام‌و که همچنان موتور درون‌سوز دارند، رقابت کند.

برچسب‌ها: آئودی, پورشه

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید