این قابلیت جدید ارتباط نزدیکی با تمرکز بازی روی روایت شخصیتمحور دارد. الهامگرفته از سیستم نمسیس در بازیهای Shadow of Mordor، بازی Judas قصد دارد روابط با شخصیتهای Big 3 را عمیقتر و احساسیتر کند. آنها سعی خواهند کرد اعتماد بازیکن را با رشوه، نجاتدادن در نبرد، شایعهپراکنی دربارهی رقبا یا حتی فاش کردن رازهای شخصی به دست آورند. از دست دادن یکی از این شخصیتها باید همانند از دست دادن یک دوست واقعی احساس شود.
برخلاف الیزابت در BioShock Infinite که بازیکن او را بهخوبی میشناخت اما او شناختی از بازیکن نداشت، در Judas شخصیتهای Big 3 مدام رفتار بازیکن را زیر نظر خواهند گرفت. آنها به تصمیمات شما در مبارزه، ساختوساز، هک کردن و بهویژه نحوهی برخوردتان با دیگران واکنش نشان میدهند.
استودیو هنوز حاضر نیست زمان مشخصی برای عرضه اعلام کند. تیم توسعه تأکید کرده روند ساخت با عملیات موفق پیش میرود و اهداف مرحلهای محقق میشوند، اما نمیخواهد تاریخ انتشاری اعلام کند که احتمال تأخیر داشته باشد. لوین در نهایت گفت: «Judas تا زمانی که بازیکنان آن را تجربه نکنند، یک بازی واقعی ناست. تمام اعضای تیم برای رسیدن به آن روز تلاش میکنند.»