اسمکتالا افزود که تیم توسعه در ساخت بازی Dying Light: The Beast بسیاری از عناصر غیر ضروری را پاک کردن کرده تا تجربهای فشردهتر، متمرکزتر و احساسیتر ارائه دهد؛ مشابه همان حس تنش و درگیری عاطفی که باعث محبوبیت ورژنی اول شد. او گفت: «ما سر و صداها را پاک کردن کردیم تا بازی دقیقتر و هدفمندتر باشد. این بازی دقیقاً میداند که میخواهد چه باشد: شدید، زمینی و احساسی. نیز به تکتک نظرهای جامعهی بازیکنان دربارهی مبارزه، دقت حرکات و ریتم بازی گوش دادیم.»
کارگردان فرنچایز پیشتر نیز در مصاحبهای در ماه ژوئن اعتراف کرده بود که بازی Dying Light 2 بخشی از «DNA اصلی» مجموعه را قربانی کرده بود تا ظاهر یک بازی AAA را داشته باشد. او گفت: «طرفدارانمان به ما میگفتند: این اون چیزی نیست که Dying Light رو خاص کرده بود. ما میخواهیم هر دو را ارائه دهیم: کیفیت AAA و در عین حال حفظ روح واقعی فرنچایز.»
از زمان عرضهی Dying Light: The Beast در ماه گذشته، بازی عملکرد بسیار خوبی داشته است. هرچند تکلند هنوز آمار فروش رسمی منتشر نکرده است، اما طبق آمار رسمی این استودیو، بازیکنان تاکنون بیش از ۲۵ میلیون ساعت در دنیای بازی سپری کردهاند. تکلند در شبکههای اجتماعی نوشت: «هر پرش، هر ضربه و هر فریاد، سوختی است برای انتقام کایل. شما با پارکور، نبرد و استقامتتان، رد پایی ماندگار در Castor Woods بر جای گذاشتید.»
بازی Dying Light: The Beast هماکنون برای پی سی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس در دسترس است و در آینده برای PS4 و ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد.