ChatGPT حالا بهتر می‌تواند میان اطلاعات کاری شما جستجو کند

بدون دیدگاه
ChatGPT حالا بهتر می‌تواند میان اطلاعات کاری شما جستجو کند

OpenAI با عرضه قابلیت جدیدی موسوم به Company Knowledge در ChatGPT گام مهمی برای هوشمندسازی کشفی داده‌های کاری و تحصیلی برداشته است.

طبق ریپورت‌ها، این قابلیت که با عنوان Company Knowledge شناخته می‌شود، ChatGPT را به ابزاری تبدیل می‌کند که می‌تواند مانند یک موتور کشفی مکالمه‌محور در محیط‌های سازمانی عمل کند. این قابلیت که بر پایه GPT-5 پیشرفته، به‌طور مستقیم با خدمت‌هایی مانند Slack ،SharePoint ،Google Drive و GitHub در ارتباط است و می‌تواند اطلاعات پراکنده در این فضاها را جمع‌آوری و تحلیل کند تا یوزر به‌سادگی به پاسخ دقیق و کامل دست یابد.

معرفی قابلیت Company Knowledge در ChatGPT

هدف این به‌روزرسانی آن است که یوزر در محیط کاری خود بدون نیاز به جابه‌جایی بین برنامه‌ها، تنها با مکالمه با ChatGPT به داده‌های موردنیازش اجازه دسترسی پیدا کند. درواقع، این ابزار با ترکیب قابلیت گفتگو و کشف، فرایند یافتن اطلاعات را سریع‌تر، متمرکزتر و هوشمندتر می‌کند. هم‌زمان شرکت آنتروپیک نیز ابزار مشابهی به نام Skills را برای Claude AI معرفی کرده که بهبود عملکرد هوش مصنوعی در وظایف شغلی را هدف قرار داده است.

قابلیت جدید OpenAI ادامه دادن‌ای بر ویژگی‌های ورژن بتا در ماه ژوئن است، اما اکنون امکانات گسترده‌تر و تجربه‌ای کامل‌تر ارائه می‌دهد. براساس اعلام شرکت، ورژن مبتنی بر GPT-5 توانایی کشفی هم‌زمان در چندین منبع را دارد تا پاسخ‌ها از دقت و جامعیت بالاتری برخوردار باشند. هر نتیجه دارای ارجاع مستقیم به منبع است تا یوزران بتوانند منبع داده را دیدن کرده و از درستی آن مطمئن شوند. برای نمونه، اگر یوزری در آستانه تماس با مشتری باشد، ChatGPT می‌تواند ریپورتی جامع از نوتیفیکیشن‌های اخیر در Slack، ایمیل‌های مرتبط با مشتری، یادداشت‌های جلسه در Google Docs و داده‌های کمک در Intercom ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:  ۹۰ درصد کدهای ما را هوش مصنوعی می‌نویسد

علاوه‌براین، ChatGPT قادر است پرسش‌های مبهم مانند «درباره اهداف شرکت برای سال آینده چه تصمیمی گرفته شد؟» را با اجرای کشف در چند منبع و تحلیل دیدگاه‌های مختلف پاسخ دهد. این ابزار با استفاده از فیلترهای زمانی می‌تواند داده‌های مرتبط با بازه‌های مشخص را بیابد و هم‌زمان در حین کشف فکر کند تا نتایج دقیق‌تری تولید شود.

برای استفاده از این قابلیت، باید Company Knowledge هنگام آغاز گفتگو به‌صورت دستی فعال شود. OpenAI نیز اعلام کرده که در ماه‌های آینده، این ویژگی به سایر قابلیت‌های ChatGPT نیز گسترش خواهد یافت تا تجربه‌ای کامل‌تر در اختیار یوزران سازمانی قرار گیرد.

برچسب‌ها: ChatGPT

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید