سیزده سال پیش و در سال ۲۰۱۲ بود که بازی Journey توانست توجهات زیادی به خود جلب کند. آن بازی سراسر آرامش بود و تجربهای نوین در صنعت ویدیوگیم محسوب میشد. البته استودیو سازنده آن بازی قبلا هم آثار مشابهی ساخته بود، اما جِرنی بهترین ساخته آنها بود.
جرنی منبع الهام بازیهای زیادی شد و استودیو Giant Squid هم با توسعه Abzu سعی کرد اثری مشابه خلق کند. با این ابزو اثری خوب بود، اما هرگز نتوانست به استانداردهای جرنی نزدیک شود و با آن فاصله زیادی داشت.
نُه سال پس از ساخت ابزو، استودیو جاینت اسکویید اثری مشابه عرضه کرده است: Sword of the Sea. آیا این ساخته توانسته است به بالاترین سطح کیفی برسد و تجربهای مشابه جرنی عرضه کند یا خیر؟ در این مطلب به بررسی کردن این بازی و این سوال خواهیم خرید.