انتقاد تند تیم سویینی از سیاست‌های هوش مصنوعی در استیم

بدون دیدگاه
انتقاد تند تیم سویینی از سیاست‌های هوش مصنوعی در استیم

تیم سویینی در مصاحبه‌ای با پی‌سی گیمر اعلام کرد که الزام توسعه‌دهندگان به درج برچسب هوش مصنوعی در استیم، شانس عملیات موفق بازی‌های مستقل را خیلی کاهش می‌دهد. تیم سویینی معتقد است این اقدام باعث ایجاد جو منفی علیه کالاها در میان یوزران می‌شود.

به‌ریپورت گیمزرادار، مدیرعامل اپیک گیمز استفاده از هوش مصنوعی را ابزاری برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید محتوا در بازی‌های مستقل می‌داند. او تاکید کرد که تمرکز اصلی سازندگان باید بر خلق روایت و گیم‌پلی جذاب باشد، نه صرف زمان و هزینه گزاف برای مدل‌سازی اشیاء ساده.

سویینی در این باره گفت:

«فکر می‌کنم این کار ولو واقعا غیرمسئولانه است. آن‌ها نباید چنین کاری انجام دهند، زیرا این سیاست کار را برای یک توسعه‌دهنده بازی بسیار بسیار بسیار دشوارتر می‌کند تا شانس عملیات موفق داشته باشد.»

مدیرعامل اپیک گیمز افزود که توسعه‌دهندگان اکنون با دوراهی دشواری روبرو هستند؛ یا باید از ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری صرف‌نظر کنند و در رقابت با دیگران شکست بخورند، یا با استفاده از این ابزارها، برچسب هوش مصنوعی را بر محصول خود بپذیرند. او این برچسب را به «داغ ننگ» تشبیه کرد که باعث می‌شود جامعه‌ای از مخالفان برای تخریب بازی شکل بگیرد.

استفانی آرنت، مدیر توسعه خارجی در فورتنایت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که هدف از به‌کارگیری هوش مصنوعی، افزایش عملکرد است و نه جایگزینی نیروی انسانی. با این حال، اختلاف نظر میان اپیک گیمز و ولو بر سر نحوه کنترل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان یکی از مباحث داغ در صنعت بازی‌های ویدیویی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:  مراقب شخصیت‌های همراه در بازی The Outer Worlds 2 باشید

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید