آشا شارما: ایکس باکس می‌تواند کوجیمای بعدی را کشف کند

بدون دیدگاه
آشا شارما: ایکس باکس می‌تواند کوجیمای بعدی را کشف کند

به نقل از اینسایدرگیمینگ، تنها چند روز از زمانی می‌گذرد که موج اخبار مثبت پیرامون ایکس باکس تحت‌الشعاع چند ریپورت منفی قرار گرفت. شایعاتی درباره تعدیل نیروهای قریب‌الوقوع، تعطیلی استودیوها و کنسل پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و تمام ذهنیت مثبتی که تیم سبز در چند ماه گذشته ایجاد کرده بود، در مقایسه با چالش‌های دلهره‌آور پیش‌رو رنگ‌بندی باخت.

با این حال بسیاری همچنان باور دارند که آینده درخشانی در انتظار ایکس باکس است. یکی از این افراد آشا شارما است؛ مدیرعامل جدید و چهره پرکار این کسب‌وکار که این روزها دوران پرفرازونشیبی را سپری می‌کند. در مقاله مفصلی که اخیرا توسط نشریه اینترتینمنت ویکلی منتشر شده، شارما درباره بازی OD صحبت کرده و در میان حرف‌هایش ادعای جسورانه‌ای را مطرح کرده است.

در اواخر این ریپورت جذاب که به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد تاسیس ایکس باکس تهیه شده بود، اینترتینمنت ویکلی اظهارات هیدئو کوجیما را درباره بازی منتشر کرد. اطلاعات زیادی از این بازی در دست نیست؛ جز اینکه مرز میان یک بازی ویدیویی سنتی و یک تجربه عمیقا سینمایی را کم‌رنگ‌بندی می‌کند؛ البته این همان چیزی است که از این بازی‌ساز افسانه‌ای ژاپنی انتظار داریم.

کوجیما بدون لو دادن جزئیات زیاد، درباره این بازی توضیح داد: «می‌خواستم کار جدیدی انجام دهم. می‌خواستم متفاوت عمل کنم. ایده بازی OD را از زمان کار روی Death Stranding در ذهن داشتم و تنهایی روی آن کار می‌کردم. نمی‌توانم جزئیات زیادی را فاش کنم؛ اما این چیزی است که هیچ‌کس تا به حال مشابهش را ندیده است؛ یک سیستم بازی کاملا جدید.» او به یاد می‌آورد که وقتی ایده OD را مطرح می‌کرد، بقیه فکر می‌کردند او دیوانه شده است. فرقی هم نمی‌کرد که سراغ شرکت‌های بزرگ برود یا شرکت‌های نوپا و رو به رشد؛ هیچ‌کس حاضر نبود ریسک ساخت OD را بپذیرد.

بیشتر بخوانید:  کارگردان Returnal استودیو جدید خود را تاسیس کرد

تا اینکه سر و کله ایکس باکس پیدا شد. کوجیما توضیح داد فیل اسپنسر، مدیرعامل سابق ایکس باکس کسی بود که فراتر از آنچه که بقیه دیده بودند، چشم‌انداز اثر را درک کرد. طبق ریپورت‌ها، آشا شارما نیز این توانایی و هوشمندی را دارد که بفهمد کوجیما به دنبال چه هدفی است. شارما به طور رسمی بازی OD را اثری عمیقا تاثیرگذار توصیف کرد که به فضا نیاز دارد تا خود را اثبات کند.

سپس نقل‌قولی از شارما آمده است که بیانیه‌ای جسورانه درباره قدرت ایکس باکس و پتانسیل آن در آینده محسوب می‌شود: «ایکس باکس هنوز به مرزهای نهایی بازی‌سازی نرسیده است؛ بنابراین باید مطمئن شویم که سکوی نرم‌افزاری ما به اندازه کافی پذیرا و منبع‌باز باشد تا سازندگان و توسعه‌دهندگان بیشتری بتوانند به ما بپیوندند و به عملیات موفق برسند؛ چرا که کوجیمای بعدی هنوز ناشناخته است.»

چشم‌انداز شارما برای ایکس باکس نه تنها توسعه‌دهندگان بیشتری را جذب خواهد کرد، بلکه سبک‌های جدیدی از بازی‌ها و روش‌های متنوع‌تری را برای تجربه آن‌ها رقم خواهد زد. البته این اظهارات در زمانی مطرح می‌شوند که ایکس باکس به دلیل تلاش برای تعطیلی پی‌درپی استودیوها با موجی از نقدهای منفی مواجه است؛ پس شاید بهتر باشد این حرف‌ها را با کمی تردید بپذیریم.

به نظر شما ایکس باکس می‌تواند بستر مناسبی برای ظهور و معرفی هیدئو کوجیمای بعدی باشد؟

برچسب‌ها: شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید