در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمزرادار، تقریباً هر کسی که علاقهای هرچند گذرا به بازیها داشته باشد، چهرهی سبزرنگبندیی را میشناسد که معمولاً نمایندهی ایکسباکس و مجموعه Halo است؛ شخصیتی که در دوران ایکس باکس ۳۶۰ تقریباً به اندازهی ماریو همهجا حاضر بود. اما پیش از آنکه مستر چیف یا جان ۱۱۷ به یکی از نمادهای دنیای بازی تبدیل شود، خالق او طراحیاش را ۹ بار بازسازی و دوباره طراحی کرد تا به نتیجهی نهایی برسد.
مارکوس لتو، یکی از خالقان بازی Halo و کارگردان هنری سابق بانجی اخیراً در گفتوگویی با مجلهی Kent State، دانشگاهی که روزی در آن تحصیل میکرد، دربارهی مسیر طولانی حرفهای خود صحبت کرده است. او یادآور شد که نخستین بار پس از تجربه بازی Marathon جذب بانجی شد و خیلی زود روی رابط یوزری بازی Myth: Fallen Lords کار میکرد.
بااینحال شناختهشدهترین دستاورد لیو بدون شک خلق شخصیت مستر چیف است. او گفت: «برای خلق مستر چیف بارها و بارها تلاش کردم تا ظاهر، حس و قامت درست برای چنین شخصیتی را پیدا کنم.» لتو اضافه کرد که طراحی این کاراکتر ۹ بار تغییر کرد تا در نهایت به لباسی برسد که در بازی Halo: Combat Evolved که یکی از بهترین بازی های شوتر است دیدیم.
او ادامه دادن داد: «از منظر طراحی بصری، واقعاً روی چیزهایی تمرکز کردم که در کنت استیت یاد گرفته بودم تا همهچیز را به سادهترین عناصر بصری ممکن تجزیه کنم. این موضوع کلیدی است تا طراحی بیش از حد پیچیده نشود.»
طبق ریپورت Kent State، لتو برای طراحی از منابعی به ظاهر تصادفی از جمله شکل تانک M1 Abrams و کلاه BMX الهام گرفت. وقتی به کلاهخود با طلق شیشهای و نارنجیرنگبندی مستر چیف نگاه کنید، این الهامها منطقی بهنظر میرسند. او افزود: «این کار زمان زیادی برد، اما قرار نبود متوقف شوم چون در این برنامه یاد گرفته بودم که نباید پس از اولین تلاش دست بکشید.»
البته طراحی مستر چیف از سال ۲۰۰۱ تاکنون بارها تغییر کرده است. تقریباً هر دنبالهی جدید تغییرات کوچک و بزرگی در زره این سوپر سرباز ایجاد کرده و حالا بازی Halo: Campaign Evolved که سال آینده منتشر میشود، قرار است بار دیگر طراحی او را پس از ۲۵ سال بازآفرینی کند.












