در سال ۲۰۲۴، کانوا با خرید شرکت Serif، سازنده مجموعه نرمافزاری Affinity، گام بزرگی برداشت اما آینده اپهای این شرکت نامعلوم بود. این شرکت حالا سه برنامه جداگانه Affinity Photo ،Affinity Designer و Affinity Publisher را در یک اپلیکیشن یکپارچه برای ویندوز و مک ادغام کرده است. این ورژن جدید جایگزینی رایگان و بدون نیاز اشتراک برای Adobe Creative Cloud است و برخلاف مدل پولی ادوبی، یوزران تنها با یک بار دانلود میتوانند از آن استفاده کنند. ورژن آیپد نیز در آینده عرضه خواهد شد.
معرفی اپلیکیشن یکپارچه Affinity توسط کانوا
طبق ریپورتها، ورژن تازه Affinity شامل تمام ابزارهای مهمی است که قبلاً در سه برنامه جداگانه وجود داشت و با استفاده از سه حالت Pixel ،Vector و Layout عملکرد برنامههای Photo ،Designer و Publisher را شبیهسازی میکند. این ادغام فرایند طراحی و اصلاح عکس و صفحات گرافیکی را ساده و سریع کرده و دیگر نیازی به شروع کردن کردن چند برنامه مجزا نیست.
با اینکه این اپلیکیشن رایگان است، برخی امکانات پیشرفته مانند ابزارهای هوش مصنوعی، پاک کردن خودکار پسزمینه و نورپردازی پرتره تنها با اشتراک پولی در دسترس هستند که از ۱۵ دلار در ماه یا ۱۲۰ دلار در سال آغاز میشود. بااینحال، بیشتر قابلیتهای اصلی Affinity بهطور کاملاً رایگان در دسترس یوزران قرار دارد و Canva تأکید کرده است که این برنامه برای همیشه رایگان است و هیچ دادهای از یوزران فروخته یا برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمیشود.
ورژن جدید Affinity از نگاه یوزران جذاب است، زیرا برخلاف نگرانیهای اولیه، هیچ یک از ابزارهای اصلی قفل نشده است. بااینحال، برخی یوزران نگران تغییرات احتمالی در مدل رایگان در آینده هستند، مشابه تجربهای که در گذشته با خدمتهایی مانند Google Photos رخ داد. Canva با توضیح مدل کسبوکار خود و اعلام اینکه درآمد با جذب یوزران حرفهای و فروش اشتراک به کسبوکارها تأمین میشود، سعی کرده اعتماد یوزران را حفظ و تضمین کند.
ورژن جدید Affinity هم برای مبتدیان و هم حرفهایها جذاب است و امکان بهرهمندی از یک مجموعه کامل ابزارهای خلاقانه را بهطور رایگان فراهم میکند، درحالیکه قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی بهصورت اختیاری و با اشتراک پولی ارائه میشوند.












