شاسیبلند بنتلی بنتایگا پرفروشترین مدل فعلی بنتلی است؛ اما هنوز اصالت و وقار خاصی در پیادهشدن از یک سدان کلاسیک بنتلی هست. این شرکت برای ادای احترام به همین اصالت و تاریخچه، از سه ورژنی کاملاً سفارشی مدل ۲۰۲۵ فلایینگ اسپور رونمایی کرد.
هر سه خودرو، یادبود سه سدان تأثیرگذار در تاریخ این شرکت هستند: T-Series (به مناسبت شصتمین سالگرد)، Turbo R (چهلمین سالگرد) و فلایینگ اسپور ۲۰۰۵ (بیستمین سالگرد). بخش سفارشیسازی مولینر با هنرمندی، این سه فلایینگ اسپور جدید را به مدلهای کلاسیک پیوند زد.
مدل T-Series در سال ۱۹۶۵ معرفی شد، اما اهمیت آن فراتر از ظاهر مدرنش بود. T-Series اولین محصول بنتلی با ساختار یکپارچه بود که جایگزین شاسی و اتاق مجزای مدلهای قبلی شد.
T-Series، مانند بسیاری از بنتلیهای پس از خود، به موتور V8 حجیم ۶٫۲ لیتری متکی بود. ورژنی مدرن فلایینگ اسپور آژور که برای ادای احترام به T-Series ساخته شده، از همان رنگبندی بدنهی خاکستری مدل کلاسیک و رینگهای ۲۲ اینچی استفاده میکند و با پیشرانهی هیبریدی ۶۷۱ اسب بخاری خود، یادآور همان دوران است.
مدل Turbo R که در سال ۱۹۸۵ عرضه شد، بهعنوان عامل احیای بنتلی و ایجاد استانداردهای جدید در قدرت شناخته میشود. موتور ۶٫۷۵ لیتری V8 این خودرو به توربوشارژر مجهز شد تا نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.
توربو آر، خودرویی بود که حساب بنتلی را از رولزرویس جدا کرد و بهعنوان یک «خودرو رانندهمحور» تبلیغ شد، نه خودرویی که فقط باید روی صندلی عقب آن نشست.
کاملاً منطقی است که ورژنی مدرن فلایینگ اسپور اسپید برای ادای احترام به آن انتخاب شود؛ خودرویی که با پیشرانهی پلاگین هیبریدی V8 توربوشارژ ۷۷۱ اسب بخاری خود، شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۳٫۳ ثانیه ثبت میکند.
این مدل یادبود همان رنگبندی سبزی را دارد که در ورژنی اصلی بهکار رفته بود، و نوار زردرنگبندی روی بدنه نیز یادآور مدل Turbo R است. فضای داخلی با چرم روشن پوشیده شده و رنگبندی سبز بهعنوان رنگبندی ثانویه در کنار تزئینات چوبی به چشم میخورد.
در سال ۲۰۰۵، نخستین مدل چهاردر بنتلی در دوران مالکیت فولکسواگن معرفی شد؛ خودرویی باشکوه با طراحی چشمگیر و موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر که ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. نمونهی نخست این سدان با رنگبندی بدنهی سبز و تودوزی چرمی ساخته شد.
مدل جدید فلایینگ اسپور اسپید نیز مانند نمونهی سال ۲۰۰۵، بدنه و کابینی با همان رنگبندیها دارد. داشبورد دوتکهی خودرو از ترکیب دو نوع چوب مات و براق ساخته شده که با یک نوار باریک از هم جدا میشوند.
بنتلی در سالهای اخیر با تکیه بر مهارتهای بخش مولینر، چند مدل یادبود خیرهکننده بهنشان دادن گذاشت. توانایی ترکیب تقریباً هر رنگبندی و متریال ممکن، از جمله بازسازی رنگبندیهای کلاسیک دهههای گذشته در کارگاه رنگبندی بنتلی، نقشی مهم در خلق این مدلها دارد.
در نهایت، بنتلی بهزودی قصد دارد یکی از نامهای افسانهای خود را پس از ۱۰۰ سال دوباره زنده کند. هنوز مشخص نیست این خودرو چه مدلی است، اما دو نام محتمل Speed Six و Blower هستند.













