شبیه‌ساز رانندگی مک‌لارن، از رانندگی با خودرو واقعی لذت‌بخش‌تر به نظر می‌رسد

بدون دیدگاه
شبیه‌ساز رانندگی مک‌لارن، از رانندگی با خودرو واقعی لذت‌بخش‌تر به نظر می‌رسد

مرکز فناوری مک‌لارن در بریتانیا، یک اسباب‌بازی جدید را معرفی کرده است. این اسباب‌بازی جدید، یک ژنراتور حرکت دینیسما (DMG) پیشرفته است که به بیان ساده، شبیه‌ساز رانندگی مک‌لارن محسوب می‌شود. این دستگاه قابلیت‌های دینامیکی خودرو را در دنیای مجازی برای راننده شبیه‌سازی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، این دستگاه یکی از بهترین اسباب‌بازی‌های دیجیتال رانندگی در جهان است. البته مک‌لارن از این دستگاه برای سرگرمی استفاده نمی‌کند.

شرکت خودروسازی بریتانیایی مک‌لارن، می‌خواهد پیش از انتقال یک خودرو فیزیکی به مسیر آزمایش، آن را به‌صورت مجازی مورد آزمون قرار دهد. شبیه‌ساز رانندگی مک‌لارن، ابزاری است که شکاف بین تونل باد و ارزیابی در دنیای واقعی را پر می‌کند. این ابزار مقداری از حدس و گمان بین تئوری و عمل را از بین می‌برد و به مهندسان اجازه می‌دهد تا در مورد مسائل فنی، سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند.

شبیه‌ساز رانندگی مک‌لارن بسیار پیشرفته است

به گفته شرکت Dynisma، ژنراتورهای این شرکت تأخیر بسیار کم و شتاب اینترنت بالایی دارند. درنتیجه می‌توانند شتاب‌گیری‌ها و حرکت‌های سریع را دقیق بالا پیش‌بینی کنند. کابین راننده به‌صورت کاملاً واقعی طراحی شده است. پروژکتورهایی با قدرت ۲۴۰ هرتز و تأخیر اندک ۳ تا ۴ میلی ثانیه، حس‌وحال رانندگی را برای راننده شبیه‌سازی می‌کنند. این سیستم آن‌قدر دقیق است که تغییرات ایجادشده در مواردی مانند آیرودینامیک یا سیستم تعلیق را هنگام آزمایش به اجرا درمی‌آورد. شبیه‌ساز رانندگی جدید مک‌لارن در مقایسه با آن‌چه در نشان دادنگاه لاس وگاس رونمایی شد، بسیار پیشرفته‌تر است.

این شبیه‌ساز رانندگی در زمان توسعه خودرو صرفه‌جویی می‌کند اما یک میان‌بر نیست. این دستگاه راهی برای استفاده کارآمدتر از زمان اختصاص داده شده به توسعه یک خودرو است. اولین خودرویی که از این دستگاه در فرآیند توسعه بهره خواهد برد، مک‌لارن W1 است. البته مک‌لارن نمی‌گوید که دستگاه شبیه‌ساز دی‌ام‌جی، چه میزان در توسعه محصول جدید نقش دارد.

بیشتر بخوانید:  تویوتا فرانت‌لندر پس از فیس‌لیفت، نسبت به کرولا کراس متمایزتر شده است
استودیو و پروژکتور

به نظر می‌رسد مک‌لارن از دستگاه شبیه‌ساز رانندگی برای ارائه داده‌های قابل استفاده‌تر بهره می‌برد. به بیان دیگر، رانندگان آزمایشی نیازی ندارند که هر بار با لباس مخصوص و کلاه ایمنی در یک پیست اقدام به آزمایش خودرو کنند. البته استفاده از دستگاه شبیه‌ساز، به‌معنای کنار گذاشتن توسعه فیزیکی خودروها نیست. آزمایشات فنی در دنیای واقعی همچنان حیاتی هستند. نیز توسعه یک خودرو در مسیرهای کنترل شده کمک چندانی به انجام عملیات موفق‌آمیز این پروژه نمی‌کند. برای توسعه موفق، باید خودرو در چالش‌های پیش‌بینی نشده قرار بگیرد.

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید