استودیو Archetype Entertainment که توسط تعدادی از بازیسازهای باتجربه مجموعه Mass Effect تأسیس شده است، در ویدیوی پرسشوپاسخ جدیدی تایید کرد که بازی در دست تولیدشان با نام Exodus شباهتهایی بنیادین با سهگانه نقشآفرینی استودیو بایوور خواهد داشت.
چد رابرتسون، همبنیانگذار و مدیرکل استودیو بههمراه کریس کینگ، کارگردان Exodus در این ویدیو درباره منابع الهام بازی صحبت کردند. کریس کینگ توضیح داد: «بدیهی است که Mass Effect همیشه یکی از اولین نامهایی است که مطرح میشود. قطعا یکسری شباهتهای اساسی داریم؛ مثل داستانهای فضایی بزرگ و انتخابهایی که از یک بازی به بازی بعدی منتقل میشوند. در زمینه مبارزه هم شباهتهایی هست. بازی هورایزن هم یکی دیگر از منابع الهام ما بوده است.»
درحالیکه تأثیرپذیری Exodus از Mass Effect برای طرفداران آگاه به سابقه تیم توسعه Exodus قابل پیشبینی بود، اشاره به مجموعه Horizon استودی گوریلا گیمز جالبتر بهنظر میرسد. چد رابرتسون توضیح داد که مجموعه بازیهای هورایزن به آنها کمک کرد تا سیستم آسیبهای عنصری را در مبارزات طراحی کنند و گیمرها را وادار به تصمیمگیری درباره روش مقابله با دشمنان سازند.
چد رابرتسون در اینباره اظهار داشت: «در بازیهای هورایزن باید براساس ساختار دشمنان تصمیم بگیرید که از چه ابزارهایی استفاده کنید. ما هم سعی کردیم از این جنبههای جذاب بهره ببریم.»
جالبتر اینکه کریس کینگ از بازی Metroid Prime نیز بهعنوان یکی از منابع الهام یاد کرد؛ اثری که با تمرکز بر اکتشاف به تیم کمک کرد تا ساختار جهانهای قابلکاوش در Exodus را طراحی کند: «یکی از چیزهایی که واقعا با من ارتباط برقرار کرد، حس اکتشاف و پرسهزنی در فضا بود. اینکه سوار سفینه بشوید و در دل ناشناختهها قدم بگذارید. آن حس تنهایی، محیطها را واقعا جذاب میکند.»
بازی Exodus برای سکوی نرمافزاریهای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس مراحل توسعه را پشت سر میگذارد. این بازی طبق ریپورت مالی شرکت Hasbro در سال ۲۰۲۶ بهدست گیمرها میرسد. کریس کاکس، مدیرعامل هاسبرو در این ریپورت اعلام کرد که بازی Exodus نخستین گام این شرکت در مسیر انتشار مستقل بازیهای ویدیویی است.