چرا خودروهای جدید تویوتا براساس پلتفرم‌های قدیمی ساخته می‌شوند؟

بدون دیدگاه
چرا خودروهای جدید تویوتا براساس پلتفرم‌های قدیمی ساخته می‌شوند؟

تویوتا طی مدت اخیر نسل جدید برخی کالاها خود را معرفی کرده است. با وجود تأکید بر جدید بودن، خودروهای جدید تویوتا براساس سکوی نرم‌افزاری‌های قدیمی پیشرفته‌اند. تویوتا کمری جدید براساس سکوی نرم‌افزاریی ساخته شده است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور دارد. نسل بعدی تویوتا راو ۴ نیز براساس شاسی مدل ۲۰۱۹ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

این رویکرد تویوتا در نگاه اول به‌عنوان راهکار کاهش هزینه شناخته می‌شود اما دلایل مهم‌تری نیز دارد. طبق گفته «شان هانلی»، یکی از مدیران فروش تویوتا در استرالیا، تمرکز اصلی بر کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان است.

اطمینان خودروهای جدید تویوتا؛ پاداش عدم تغییر

مدیران ارشد تویوتا اعتقاد دارند سکوی نرم‌افزاری‌های فعلی، سال‌ها آزمون خود را پس داده‌اند. این سکوی نرم‌افزاری‌ها بالاترین استانداردها را در زمینه دوام و قابلیت اطمینان ارائه می‌دهند. در دنیای خودرو، کالاهای که کاملاً جدید هستند و از سکوی نرم‌افزاری و پیشرانه‌هایی با طراحی جدید بهره می‌برند، در سال‌های اولیه عرضه دچار مشکلات غیرمنتظره‌ای می‌شوند. این مشکلات تنها در مدل‌های بعدی برطرف خواهند شد.

به‌عنوان مثال بی‌ام‌و X3 پس از طراحی مجدد، طی دو سال اول عرضه با کاهش قابلیت اطمینان مواجه شد. در سوی دیگر برند مزدا بر سکوی نرم‌افزاری‌های طراحی شده پیش از ۲۰۲۰ تمرکز دارد و در رده‌بندی‌های قابلیت اطمینان، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد.

رقابت‌پذیری بدون نوسازی کامل

مدیران تویوتا بر این باورند که ورژن‌های به‌روزشده همچون کمری و راو ۴، همچنان رقابتی هستند و نیازی به تغییرات انقلابی در ساختار شاسی ندارند. تویوتا کمری جدید با وجود تکیه بر سکوی نرم‌افزاری قدیمی، همچنان یک سدان اندازه متوسط عالی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کونیگزگ جسکو ابسولوت با ثبت رکوردی جدید، ریماک نورا را به چالش کشید [تماشا کنید]
دوج چلنجر

البته خودروهای جدید تویوتا در بازی عملیات موفق تنها نیستند. دوج چارجر و چلنجر با حداقل به‌روزرسانی در طول عمر خود، توانستند مشتریان وفادار زیادی پیدا کنند. نیسان فرانتیر براساس یک شاسی ۲۰ ساله ساخته می‌شود اما هنوز هم ارزش خرید خود را در بازار حفظ کرده است.

صرفه‌جویی مالی برای آینده‌ی الکتریکی

بااین‌حال نمی‌توان انکار کرد که استفاده از سکوی نرم‌افزاری‌های قدیمی در خودروهای جدید تویوتا، استراتژی صرفه‌جویی مالی است. شرکت‌هایی مانند نیسان و کرایسلر که طی سالیان اخیر با چالش‌های مالی روبه‌رو بوده‌اند، به همین روش تکیه کرده‌اند.

برای تویوتا که در وضعیت مالی خوبی قرار دارد، این صرفه‌جویی‌ها هدفی کلان‌تر را دنبال می‌کند. هدف تویوتا از این صرفه‌جویی، اختصاص منابع مالی بیشتر برای توسعه کالاها الکتریکی و هیبریدی کاملاً جدید است. با حفظ سکوی نرم‌افزاری‌های قبلی برای توسعه خودروهای بنزینی، تویوتا می‌تواند از حفظ فروش کالاها فعلی اطمینان حاصل کند و به‌جای آن بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری در آینده الکتریکی صنعت خودرو را تأمین نماید.

برچسب‌ها: تویوتا, مزدا, نیسان

جدیدترین‌ مطالب

مطالب بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید