بااینحال توسعهدهندگان میدانند که با لاگین SSDها، نیاز به چنین روشی عملاً از بین رفته است. مشکل اینجاست که HDD همچنان بخشی از حداقل سیستم موردنیاز بازی محسوب میشود و به برآورد Arrowhead حدود ۱۲ درصد بازیکنان پی سی همچنان از این نوع حافظه استفاده میکنند. هرچند تیم سازنده آمار دقیقی ندارد و همین مسئله باعث شده تصمیمگیری برای پاک کردن دادههای تکراری سختتر شود. سازندگان سه مسیر متفاوت برای رفع این مشکل در نظر گرفتهاند:
- کوتاهمدت: در آپدیت بعدی، فایلهای بیاستفاده و مشکلات آشکار پاکسازی میشوند. این تغییرات مستقیماً برای بازیکنان قابل دیدن ناست.
- میانمدت: تیم توسعه قصد دارد پرحجمترین بخشهای تکراری را شناسایی کرده و آنها را در بستههای «داراییهای مشترک» قرار دهد که تنها تحت شرایط خاص (مثل بیومها یا دشمنان مشخص) بارگذاری میشوند.
- بلندمدت: استودیو در پی اصلاح موتور بازی است تا هیچگاه رم سیستم با دادههای غیرضروری پر نشود. نیز پروژهای بزرگتر و ریسکیتر در دست بررسی کردن است که شامل استفاده از فشردهسازی دادهها و پیادهسازی سیستمهای پاک کردن دادهی تکراری مشابه ورژنهای کنسولی است.
در نهایت، توسعهدهندگان به این نکته هم اشاره کردند که ممکن است تکسچرهای با بالاترین کیفیت بهصورت یک دانلود اختیاری ارائه شوند تا بازیکنانی که نیاز یا فضای کافی ندارند، از حجم کلی شروع کردن کردن بازی بکاهند.